جمعه,۵ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

نشست سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه با مشاور وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس مرکز بهداشت خوزستان

  به گزارش پایگاه خبری بازتاب خوزستان : نشست حسن نبوّتی سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه با دکتر محمد اسماعیل مطلق مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان پیرامون مشکلات بهداشت و درمان و وضعیت بیماری کرونا در شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید. حسن […]

1400-01-27
چاپ خبر

 

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خوزستان : نشست حسن نبوّتی سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه با دکتر محمد اسماعیل مطلق مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان پیرامون مشکلات بهداشت و درمان و وضعیت بیماری کرونا در شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

حسن نبوّتی در این نشست با تقدیر از اصناف ایذه، گفت: ضمن تعطیلی کامل یک هفته ای ، در دوماه اخیر بازاریان همکاری خوبی با ستاد مبارزه با کرونا داشتند.

سرپرست فرمانداری ایذه با اشاره به کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا، شیب مرگ و میر و سرعت تصاعدی بستری، گفت: این اقدامات قابل تقدیر بوده، البته این روزها مجددا روند مبتلایان صعودی شده است.

نبوّتی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا مراسمات عزا و‌ عروسی است،عنوان کرد: تلاش کنید سطح حساسیت مردم پایین نیاید تا مردم به دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه لازم را داشته باشند.

فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونا شهرستان ایذه با اشاره به جمعیت بیش از ۲۰۰هزارنفری شهرستان ایذه، گفت: برای این جمعیت تنها یک بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی در شهرستان وجود داشته، که تمامی خدمات درمانی شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با ابراز نگرانی از روند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا، گفت: در حال افزایش بخش های اختصاصی کرونا در این بیمارستان هستیم که در این رابطه با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص مواجه ایم.

نبوتی با انتقاد از کمبود پزشکان متخصص عفونی، زنان، بیهوشی و نیروهای پشتبانی همانند ماما، پرستار، کمک پرستار و… عنوان کرد: برای مبارزه با این ویروس نیازمند تکمیل کادر تخصصی درمانی این شهرستان هستیم.

وی با ابراز نگرانی از خارج شدن ۱۰تن از پرستاران بیمارستان از چرخه درمان بخاطر ابتلا به ویروس کرونا، گفت: بیش از ۱۵ تن از نیروهای درمانی در دوماه گذشته بازنشسته شده اند، که باعث اختلال در ارائه خدمات درمانی شده ایم.

سرپرست فرمانداری ایذه با انتقاد از کمبود نقدینگی شبکه بهداشت و بیمارستان، تصریح کرد: به شرکت های دارویی، تجهیزات پزشکی و لوازم حفاظت فردی بدهکار بوده و نیازمند توجه ویژه دانشگاه و‌‌ وزارت بهداشت هستیم

وی با ابراز نگرانی از کمبود شدید کپسول اکسیژن در ایذه، عنوان کرد: در شهرستان ایذه تنها ۶۰ کپسول اکسیژن داشته که با امانت گرفتن از نیروگاه سد کارون ۳، باغملک، شوشتر مجموع آنها را به کمتر از ۱۵۰ کپسول رسانده ایم.

رییس شورای سلامت شهرستان با اشاره به بعد مسافتی ایذه تا مرکز استان، گفت: نیمی از کپسول های ما برای عملیات شارژ در مسیر رفت و آمد اند و ۱۰۰درصد کپسول ها در آن واحد مورد استفاده قرار نمیگیرند.

نبوتی با انتقاد از سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه، تاکید کرد: برای خدمات صورت گرفته در این روزهای کرونایی دست شما و همکاران تان را می بوسیم، اما تلاش خود را در جذب پزشکان متخصص افزایش دهید.

وی با اشاره به کمبود ۵۰درصدی تخت های بیمارستانی نسبت به جمعیت شهرستان، افزود: آماده همکاری لازم در جهت راه اندازی بیمارستان دوم شهرستان با چند راهکار هستیم.

نبوّتی گفت: بهره گیری از وزارت نیرو باتوجه به همجواری با چند سد عظیم در بخش مسئولیت اجتماعی،می تواند راهکار خوبی در احداث بیمارستان دوم شهرستان باشد.

وی با اشاره به اهدای دو زمین توسط خییرین شهرستان برای احداث بیمارستان دوم، افزود: وزارت بهداشت پای کار آید تا روند احداث بیمارستان را آغاز کند.

نماینده دولت در شهرستان با پیشنهاد کمک از نهادهای حمایتی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی در احداث بیمارستان دوم شهرستان، افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی خوزستان با حمایت و پشتوانه وزارت بهداشت و درمان رایزنی کرده تا وزارت بهداشت و درمان ضرورت را در شهرستان ایذه تایید کنید.

رییس شورای سلامت شهرستان با اشاره به بلاتکلیفی سایت آموزشی دانشگاه آزاد راسوند این‌ شهرستان، گفت: با اضافه کردن ساختمان درمانی با رایزنی یا تفاهم‌نامه، این سایت را می شود به مرکز درمانی آموزشی تبدیل کرد.

نبوّتی گفت: مرکز فوریت های پزشکی پیان و چند مرکز خدمات بهداشتی به علت نداشتن نیرو و امکانات رها شده اند که لازم است هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی‌ افزود: ساختمان غربالگری سرطان با پیشرفت ۹۰درصدی برای راه اندازی، نیازمند توجه بیشتر است.

سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه با اشاره به حادثه خیز بودن محورهای بخش دهدز، گفت: مرکز جامع سلامت دهدز نیازمند تبدیل به بیمارستان محلی یا مرکز درمان بستر است تا از حجم انتقال بیماران به شهر ایذه جلوگیری شود.

نبوتی با بیان اینکه شهرستان ۲۰۰هزار نفری با ۳ آمبولانس غیرقابل قبول است، گفت: بیش از ۷آمبولانس مستحلک در مرکز فوریت ها رها شده که نیازمند تعمیر و بازگشت به چرخه خدمات هستند.

در ادامه سید محمد علوی بیان داشت :بیماری کرونا ، بیماری رفتاری است و تا مردم رفتار خود را مدیریت نکنند مهار اینگونه بیماری مشکل است.

وی با بیان اینکه آموزش به مردم مهم و البته بر عهده بهداشت و درمان است گفت:نظارت بیشتر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی اصناف ، مطب پزشکان و سایر اماکن پرتردد ضروری است.

دکتر علوی تصریح کرد: فرهنگ استفاده از ماسک باید در جامعه نهادینه شود زیرا مهمترین راهکار برای مقابله با بیماری کرونا است.

منبع:روابط عمومی فرمانداری

خبرنگار :بهروزاسدی

برچسب:

بهداشتفرمانداری ایذهکرونامردم
من رو دنبال کنید نویسنده:

بهروز اسدی

سایر اخبار

خبر قبلی

امام جمعه گتوند از وضعيت نامناسب جاده های اين شهرستان انتقاد كرد/چند نفر دیگر باید کشته شوند؟

خبر بعدی

بیش از ۱۶ هزار تست کرونا در شهرستان شوشتر انجام شد

خبر بعدی
1400-01-27

بیش از ۱۶ هزار تست کرونا در شهرستان شوشتر انجام شد

خبر قبلی
1400-01-27

امام جمعه گتوند از وضعيت نامناسب جاده های اين شهرستان انتقاد كرد/چند نفر دیگر باید کشته شوند؟

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

آخرین اخبار

  • پوستر/ یک کولر کمتر؛ قرار همدلی
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/همدلی برای روشنایی ایران/توصیه های ایمنی برق ویژه ایام محرم
  • فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود
  • چند نکته برای صرفه جویی در مصرف برق
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • هفته صرفه جویی فرصتی برای همدلی بیشتر/ در مصرف برق صرفه جویی کنیم
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved