افزایش ۲۰۹ میلیون مترمکعبی ذخایر آبی سدهای خوزستان
علی شهبازی روز چهارشنبه با اشاره به سیلابی شدن رودخانههای حوزههای میانی دز، کارون، مارون و زهره بیان کرد: اطلاعرسانی لازم درباره این رویداد انجام شده بود و تمهیدات مورد نیاز پیشبینی و اجرا شد.
وی بیشترین جریان آب را در رودخانه دشتبزرگ که محل تخلیه آن در پاییندست سد گتوند است عنوان کرد و گفت: دبی این رودخانه که در پاییندست به سطح سد گتوند میرسد، روز گذشته به ۲ هزار و ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت و اکنون شاهد عبور این جریان از اهواز هستیم.
شهبازی با بیان اینکه روز گذشته دبی آب در اهواز به حدود یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسید افزود: در سایر حوزهها مانند مارون و زهره نیز افزایش دبی ناشی از فعالیت حوزههای میانی مشاهده شد.
به گزارش بازتاب خوزستان به نقل ازایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق،معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: به واسطه این سامانه بارشی ۱۳۵ میلیون مترمکعب به سدهای زنجیرهای کارون، ۱۰ میلیون مترمکعب به سد دز و حدود ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت سد مارون افزوده شد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه با وجود بارشهای خوب اخیر، هنوز فاصله زیادی با شرایط نرمال وجود دارد گفت: حدود ۵۲ درصد شرایط ورودی به سدها و ذخایر آبی استان زیر نرمال است و باید از وضعیت خشکسالی فاصله بگیریم.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید