هوای 3 شهر خوزستان ناسالم شد
به علت آلودگی هوا در خوزستان هوای 3 شهر این استان در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروههای سنی حساس قرار دارد.
بازتاب خوزستان به نقل از فارس:
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آلودگی هوا در روز سهشنبه 29 آبانماه سال 1403 بخشهایی از استان خوزستان را فراگرفته است.به علت آلودگی هوا در خوزستان هوای 3 شهر این استان در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروههای سنی حساس قرار دارد.با اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، بر اساس اندازهگیری ذرات معلق با اندازه 2.5 میکرون، آلودگی هوا در ایستگاه هندیجان 107 میکروگرم و در ایستگاه خرمشهر 104 میکروگرم است که هوای این شهرها در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروههای سنی حساس قرار دارد.آلودگی هوا در کلانشهر اهواز نیز نسبت بهروز گذشته تغییری نداشت و در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروههای سنی حساس است.آبادان، اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، رامهرمز، شادگان، شوشتر، شوش، ماهشهر و هویزه نیز در وضعیت زرد و قابلقبول قرار دارند.کیفیت هوا هوا در دزفول و ایذه نیز در وضعیت سبز قرار دارد و این شهرها هوای پاک دارند.
شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیمبندی میشود. بر اساس این تقسیمبندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک (سبز)، از 51 تا 100 هوا قابلقبول (زرد)، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروههای حساس (نارنجی)، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروهها (قرمز)، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم (بنفش) و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک (قهوهای) است.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید