سه‌شنبه,۲ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

در دیدار معاون اول رئیس جمهور و ولیعهد عربستان سعودی چه گذشت؟

معاون اول رئیس جمهور که برای حضور و سخنرانی در اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع همصدایی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی، به ریاض سفر کرده بود، شامگاه دوشنبه، در دیداری دو جانبه با محمد بن سلمان، به بررسی اقدامات صورت گرفته برای تعمیق روابط حسنه دو کشور و راهکارهای توقف تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر و امدادرسانی به مردم فلسطین و لبنان پرداختند.
1403-08-22
چاپ خبر

معاون اول رئیس جمهور که برای حضور و سخنرانی در اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع همصدایی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی، به ریاض سفر کرده بود، شامگاه دوشنبه، در دیداری دو جانبه با محمد بن سلمان، به بررسی اقدامات صورت گرفته برای تعمیق روابط حسنه دو کشور و راهکارهای توقف تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر و امدادرسانی به مردم فلسطین و لبنان پرداختند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار، محمدرضا عارف که به گرمی از سوی ولیعهد سعودی مورد استقبال قرار گرفته بود، با تشکر از میزبانی شایسته عربستان در نشست ریاض گفت: در ماه های اخیر، مسیرجدیدی برای توسعه و گسترش ارتباط و تعامل دو کشور گشوده شده است که این راه، مسیری برگشت ناپذیراست.

وی افزود: تردیدی نیست که ‌منافع این تعمیق روابط، تنها شامل ‌ایران و عربستان سعودی نخواهد شد و مطمئنا با توجه به ویژگی‌ها و تاثیرات دو کشوربزرگ بر منطقه و جهان اسلام، این اقدام باعث توسعه همکاری‌های منطقه ای وهمبستگی هر چه بیشتر ملت‌های اسلامی خواهد بود.
معاون اول رئیس جمهوردر ادامه این دیدار که در فضایی صمیمانه برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان ، از ولیعهد عربستان سعودی برای سفر به ایران دعوت کرد.
وی افزود: توسعه روابط سیاسی دو کشور، در شرایط کنونی مسیر درست و صحیحی را دنبال می کند و امیدواریم که این رابطه خوب سیاسی، در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری هم با جدیت از سوی طرفین دنبال شود.
عارف گفت: اطمینان دارم برگزاری این دیدار در بالاترین سطح، گشایش‌های جدی در روابط فیمابین دو کشور ایجاد خواهد کرد، چرا که ایران و عربستان، به عنوان دو عضو تاثیرگذار سازمان همکاری‌های اسلامی، نقش مهمی در حل مشکلات گریبانگیر ملت‌های اسلامی به ویژه در مسئله فلسطین و لبنان خواهند داشت.
وی افزود: کشورهای منطقه باید با اتخاذ موضع واحد و قاطع و انجام اقدامات هماهنگ، مانع تداوم نسل کشی در غزه و گسترش تجاوزگری رژیم صهیونیستی در منطقه شوند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: رابطه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را ضرورتی مهم برای توسعه ثبات و امنیت در منطقه می دانیم و خرسندیم که در چارچوب سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با همسایگان و نیز با  تدابیر مقامات عالی سعودی، روابط دو کشور نه تنها از سرگرفته شده ، بلکه با سرعت در حال توسعه است.

عارف افزود: اگرچه دشمنانی مانند اسرائیل و حامیانش، ممکن است از رابطه حسنه ایران وعربستان ناخرسند بوده و در مسیر آن سنگ اندازی کنند، اما این ارتباط را برای مردم دو کشور و همچنین منطقه و جهان اسلام مهم و ضروری می دانیم و به توسعه همکاری های نزدیک و حداکثری چشم امید دوخته‌ایم.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: موقعیت جغرافیایی ایران، بهترین فرصت را برای ترانزیت وانتقال کالا از خلیج فارس به شمال ایران فراهم می آورد و همانگونه که در ملاقات وزرای خارجه دو کشور در نیویورک توافق شد اکنون زمان آن فرا رسیده است تا  گسترش «همکاری‌های اقتصادی» فیمابین در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: ‌معتقدیم رشد روابط متقابل، منجر به نزدیک تر شدن کشورها به یکدیگر و در نهایت زمینه ساز دستیابی به صلح و ثبات در منطقه خواهد بود و امیدواریم که موانع پیش روی همکاری‌های اقتصادی و تجاری، با تدابیر مسئولان دو کشور برطرف شود.
عارف با قدردانی از مواضع محمد بن سلمان درنشست ریاض در محکومیت حمله اسرائیل به ایران، با اشاره به جنایات اسرائیل در به شهادت رساندن سرداران حزب الله و حماس گفت: تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی، هزینه های انسانی فراوانی را به مردم منطقه تحمیل کرده است ولی خوشحالیم که علیرغم وحشی گری‌های صورت گرفته از سوی رژیم اشغالگر، موقعیت جنبش حماس و حزب الله‌ هرگز تضعیف نشده است.
وی افزود: اعتقاد داریم که اگر دنیای اسلام به صورت امت واحده عمل می‌کردند، هیچگاه اسرائیل، جرأت این وحشیگری‌ها را نداشت و در شرایط کنونی نیز ما جنگ را به نفع منطقه نمی‌دانیم و هیچگاه هم شروع کننده جنگ نبوده و نخواهیم بود اما با قاطعیت از تمامیت ارضی کشورمان دفاع خواهیم کرد.
عارف گفت: در مسیر گسترش روابط، اگرهم اختلاف نظرهایی بین دو کشور وجود داشته باشد، منطقی‌ترین راه برای حل این اختلافات، مذاکره و گفتگو است و مسیری که با تدبیر دو کشور شروع شده و مبتنی بر منافع کشورهای اسلامی است، با قدرت ادامه خواهد یافت.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: هدف اسرائیل، درگیر کردن کل منطقه در جنگی ویرانگر است اما همکاری نزدیک ایران و عربستان می تواند این نقشه را نقش برآب کند و دو کشور نقش مهمی در ثبات و صلح منطقه ایفا کنند.

پیش بینی بن سلمان برای روابط ایران و عربستان: ۲۰۲۵ در بالاترین سطح

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی نیز با قدردانی از مواضع حکیمانه معاون اول رئیس جمهور کشورمان، از تلاش‌های وزیر امور خارجه ایران در جریان مذاکره با وزیر خارجه عربستان تشکر کرد.
ولیعهد عربستان سعودی در ادامه با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور مبنی بر برگشت ناپذیر بودن روابط آغاز شده دو کشور گفت: نقطه ای که امروز در گسترش و تعمیق رابطه با ایران، به آن رسیده ایم، مطلوب پادشاهی عربستان است.

محمد بن سلمان با تاکید بر ضرورت گسترش روابط و همکاری‌های دو جانبه به ویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی گفت: حوادث و اتفاقات یک سال اخیر منطقه هیچگاه خلل و مانعی برای توسعه روابط فیمابین دو کشور نبوده و نخواهد بود و تردیدی ندارم که تا پایان سال ۲۰۲۵، روابط این دو کشور بزرگ منطقه در بالاترین سطح قرار خواهد گرفت.

ولیعهد عربستان افزود: ما از تجارب تاریخی درس می گیریم و از این تجربیات، برای ایجاد روابط مستحکمتر و طولانی بین دو کشور و تحکیم هر چه بیشترآن استفاده خواهیم کرد.

محمد بن سلمان گفت:همانند ایران، ما نیزبرای توسعه روابط خصوصا در عرصه اقتصادی بسیار جدی و پیگیر هستیم.

ولیعهد عربستان سعودی که کشورش میزبانی نشست اضطراری کشورهای همکاری اسلامی و اتحادیه عرب را برعهده داشت در ادامه با محکومیت تجاوزگری رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم به هیچ یک از موازین بین المللی پایبند نیست و در این شرایط، برای اینکه منطقه در صلح و ثبات باشد باید تصمیمات حکیمانه و درستی اتخاذ کنیم.

محمد بن سلمان درپایان این دیدار، با قدردانی از تدابیر حکیمانه جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تحولات منطقه گفت: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که از خاک و آسمان کشورمان در حمله به ایران استفاده شود.

من رو دنبال کنید نویسنده:

خبرنگار: سپیده حاتمی

سایر اخبار

خبر قبلی

بنزین سوپر در کدام جایگاه‌ها عرضه می‌شود؟

خبر بعدی

محمد رضا باهنر: دوره ششم که به مجلس نرفتم، توانستیم خانه‌دار شویم | با نسل جدید نباید آمرانه برخورد کرد

خبر بعدی
1403-08-22

محمد رضا باهنر: دوره ششم که به مجلس نرفتم، توانستیم خانه‌دار شویم | با نسل جدید نباید آمرانه برخورد کرد

خبر قبلی
1403-08-22

بنزین سوپر در کدام جایگاه‌ها عرضه می‌شود؟

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

در آستانه کریسمس و سال نو میلادی؛ نگاهی به کتاب «ارامنهٔ ایران و صنعت نفت»

آخرین اخبار

  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • عوراض آلایندگی از حساب شرکت‌های آلاینده خوزستان برداشت شود
  • ۲ روز تا جام جهانی/ رکورد صد ساله
  • فردا کالابرگ کد ملی‌های ۳ تا ۶ شارژ می‌شود
  • کارشکنی جدید آمریکا و لغو سهمیه بلیت هواداران ایرانی
  • گام بلند اروندان به سوی پایداری تولید با توسعه انرژی‌های نو و ارتقای زیرساخت‌های عملیاتی
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved