چهارشنبه,۳ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

وعده رئیس فدراسیون برای موفقیت در آسیا

تیم ملی بسکتبال بازیکن خارجی جذب می کند/ نبرد نابرابر با تیم های قاره برابر می شود!

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در رابطه با به کارگیری بازیکن خارجی در تیم ملی برنامه داریم، چون با قدرت نابرابر به مصاف حریفان می‌رویم.
1403-05-30
چاپ خبر

 

به گزارش بازتاب خوزستان به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست خبری جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، صبح امروز دوشنبه در کمیته ملی المپیک برگزار شد. داوری در آغاز این نشست اظهار داشت: یکی از مطالبات بسکتبال، داشتن کمپ تمرینی بود که سال گذشته توانستیم دو زمین خوب را بگیریم و با زمین قبلی که کنار فدراسیون کشتی بود جایگزین کنیم. یکی از آن‌ها کمپ تمرینی تیم ملی خواهد بود و نقشه‌های فاز 2 آن رو به پایان است. سعی می‌کنیم امسال برای شروع ساخت آن نیز اقدام کنیم. ما یک سالن دیگر به بسکتبال اضافه کردیم و سالن شهر قدس را هم کاملا در اختیار گرفتیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره سرمربی یونانی تیم ملی گفت: ما تلاش کردیم در کمیته فنی پس از تلاش‌های زیاد، مربی تیم ملی را انتخاب کنیم. شاید اگر مسابقات غرب آسیا نبود، زودتر سرمربی معرفی می‌شد اما سعی کردیم با اتمام لیگ این اتفاق بیفتد. بسکتبال بسیار به فوتبال نزدیک است و در بسکتبال بسیار کار مشکلی است که مربیان درجه یک را جذب کنیم. یکسری مربیان سطح یک قراردادهای بلندمدت با باشگاه‌ها و تیم‌های ملی دارند و هزینه‌ها هم بسیار بالا است. مربیان درجه یک زیر یک میلیون دلار نمی‌گیرند که هزینه بسیار بالایی است.

جواد داوری افزود: در نهایت با «سوتیریس» به توافق رسیدیم که با دو مربی بزرگ جهان همکاری داشته و مربی با فلسفه‌ای است، اما باید ما شرایط را برای او فراهم کنیم و پس از دیدن عملکردش او را قضاوت کنیم. به جز برخی افراد که فضای مجازی در اولویت‌شان است، از همه کسانی که حمایت کردند تشکر می‌کنم.

او تصریح کرد: ما قبل از مجمع سالیانه قرارداد سوتیریس را بسته بودیم، اما به دلیل برخی اتفاقات و شرایط کشور، او نتوانست زودتر وارد ایران شود که به همین دلیل دیرتر اعلام کردیم. وقتی هم که نام او را معرفی کردیم، سریعا وارد ایران شدند که نشان می‌دهد ما خیلی زودتر قرارداد را بسته بودیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به ضعف استعدادیابی در ورزش اضافه کرد: ما متاسفانه خوب استعدادیابی نمی‌کنیم و پرورش استعدادها هم به خوبی صورت نمی‌گیرد. مهمترین عامل موفقیت بسکتبال نیز استعدادیابی است. بسیار خوشحال شدم که در المپیک جوانان نتایج خوبی گرفتیم. مهم‌تر از استعدادیابی، پرورش آن استعدادها است که باید مورد توجه قرار گیرد. در سال 1402 حدود دو هزار بازی برگزار کردیم که رکورد بسیار خوبی است. ما 270 تیم پایه داریم که برای حضور در لیگ‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و اتفاق بسیار خوبی است. شاید در دو، سه سال نتیجه ندهد اما ادامه یافتن این سیستم در سال‌های آینده نتیجه می‌دهد و دیگر نگران پشتوانه سازی نخواهیم شد. باید به قدری قوی باشیم که همیشه جایگزین برای بازیکنان بزرگ خود داشته باشیم.

داوری افزود: یک مربی مونته‌نگرویی هم به کشور می‌آید تا در مناطق مختلف کشور استعدادیابی کند و با علم روز دنیا، استعدادها را پرورش دهد. این مربی و سایر همراهانش تلاش می‌کنند استعدادیابی صورت بگیرد و این اتفاق سال آینده رخ می‌دهد. باید باشگاه محور باشیم. اگر با این پشتکار کار کنیم چند سال بعد حرف زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

او درباره خواسته‌های خود از مربی جدید تیم ملی نیز گفت: چشم‌انداز ما المپیک 2028 است که دور از دسترس نیست، البته به شرطی که در مسیر درستی باشیم. ما دوباره تیم ایران نوین را هم تشکیل می‌دهیم اما تیم ب را نمی‌توان تشکیل داد، ولی ما حتما باید 3 تیم ملی داشته باشیم تا مشکل بازیکن به صورت کامل حل شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد شرایط ادامه همکاری با مربی خارجی تیم ملی بسکتبال، گفت: اخلاق ورزشی ایجاب می‌کند تعهدی را برای دوره بعدی ایجاد نکنیم و من بر اساس حضورم در فدراسیون بسکتبال با او قرارداد بستم. اگر در دوره بعدی حضور داشته باشم و شرایط هم به خوبی پیش برود، امکان ادامه همکاری وجود دارد. در مورد اسپانسر و حامی مالی هم باید بگویم که به دنبال یک فعالیت مدت‌دار برای تیم ملی هستیم اما برای سازمان لیگ این موضوع در مزایده مشخص خواهد شد.

داوری در مورد مشکلات مالی که در دوره قبلی ریاست فدراسیون ایجاد شده بود، گفت: اخلاقی نیست کنکاش در گذشته کنیم، چرا که هر فردی باید پاسخگوی کارهای خود باشد. تکالیفی از سوی مجمع به من واگذار شده که باید پیگیری کرد. اگر اموال فدراسیون وجود ندارد و خارج شده، باید روشن شود. در خصوص حامی مالی هم باید بگویم قراردادی بسته شده که همچنان پیگیر هستیم و باید پاسخگو باشند تا همه چیز روشن شود. وظیفه داریم مسائل این چنینی را پیگیری کنیم و اگر حرف و سخنی است، باید با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف این موارد مطرح شود تا کارها با شفافیت پیش برود.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: بحث توسعه زیرساخت ها بسیار مهم است و امیدواریم با حضور وزیر جدید به این حوزه توجه شود. در آموزش و پرورش باید اتفاق جدیدی را رقم بزنیم تا استعدادها به صورت گل‌خانه‌ای دنبال نشود. باید شرایط تمامی رشته ها را بر اساس طرح آمایش فراهم کرد که این فقط از طریق آموزش و پرورش محقق خواهد شد تا بتوانیم بهترین ها را انتخاب کرد. ورزشگاهی که در دولت قبل به عقد قراداد منجر شد، نیاز ورزش ایران است و همچنین نیازمند یک سالن مجهز بسکتبال در مرکز شهر تهران هستیم. فراموش نکنیم جنگ امروز در حوزه ورزش است و می بینیم کشوری مانند اندونزی که در برابر قدرت نظامی آمریکا حریفی برای گفتن ندارد، در ورزش به راحتی قدرت‌نمایی می‌کند و در رشته‌ای مانند بدمینتون پرچم خود را به اهتزار در می‌آورد.

او در پاسخ به این سوال که آیا سوتیریس مانولوپولوس به عنوان مربی مقیم فعالیت خواهد کرد یا خارج از ایران خواهد بود، توضیح داد: ایشان مقیم هستند و با توجه به شرایطی که هست به عنوان ناظر تیم‌های پایه حضور خواهند داشت چون این پروسه استعدادپروری یک زنجیره است. ایشان مربی پروازی نیستند و فقط برای دیدن خانواده خودشان به کشورشان برمی‌گردند و تاکید کردیم تیم‌های لیگ یک و حرفه‌ای را هم ببیند چون یکسری بازیکنان ما در رده‌های پایه دیده نمی‌شوند.

داوری درباره نحوه انتخاب بازیحنان دعوت شده به اردو نیز گفت: ما در کمیته فنی جلسه 7 ساعته داشتیم و سرمربی هم 3 هفته پیش قرارداد بسته بود و کلیه بازی‌های ملی ما را دید و بازیکنان را به شماره می‌شناسد. آمار لیگ را خواست و کمیته فنی قرار شد به او کمک کند و در این مرحله اول بازیکنان به این شکل دعوت شدند. بهترین‌های مدنظر کمیته فنی و سرمربی همین 29 نفر هستند که در تیم ملی و تیم ایران نوین حضور خواهند داشت. مجبور بودیم این اردو را برگزار کنیم تا یک شناخت کافی از نفرات داشته باشند تا برای پنجره دوم نفرات اصلی خود را انتخاب کند. باید شناختی داشته باشند تا نفرات مدنظرشان را انتخاب کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ایران با سوتیریس در کاپ آسیا 2025 روی سکو می‌رود، اظهار داشت: اگر بازیکنان خارجی تیم‌هایی مثل اردن، لبنان، ژاپن و فیلیپین را از آن‌ها جدا کنیم، ایران با اقتدار قهرمان آسیا است. ما هم برنامه‌هایی در این خصوص داریم و با هاشمی صحبت کرده بودم. اگر دنیامالی به عنوان وزیر از مجلس رای اعتماد بگیرد، در این رابطه برنامه داریم چون با قدرت نابرابر به مصاف حریفان می‌رویم. اگر خارجی‌هایشان را بگیریم، توانایی مقابله با ما را ندارند. ایران قدرت آسیا است و باید احترام ویژه‌ای به این تیم بگذارند. باید این مشکل حل شود.

او درباره دلیل خط خورد جمشیدی و زنگنه در زمان هاکان دمیر و دعوت مجدد آنها به تیم ملی نیز گفت: درباره جمشیدی تکرار مکررات است، می‌گفتند مغرضانه است اما این‌طور نیست. هیچوقت درباره کنار گذاشتن یا انتخاب بازیکنان شخصا ورود نمی‌کنم چون من خودم بازیکن بوده‌ام. درباره جمشیدی هم هاکان دمیر تصمیم گرفت او را کنار بگذارد. درباره زنگنه هم فیلم بازی‌ها را دیده بود که در پوزیشن‌هایی که داشت خیلی تخصصی بازیکن انتخاب می‌کردند و درباره زنگنه تصمیم این بود که نباشند وگرنه مشکل شخصی وجود نداشت.

تیم ملی بسکتبال ایران، دوم آذرماه در پنجره انتخابی کاپ آسیا به مصاف قزاقستان می‌رود

من رو دنبال کنید نویسنده:

خبرنگار: سپیده حاتمی

سایر اخبار

خبر قبلی

واكنش وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم به اقدام فداكارانه كاركنان شركت نفت و گاز اروندان

خبر بعدی

ترکیه قدمی که سبب آسيب رساندن به ایران شود را بر نمی دارد

خبر بعدی
1403-05-30

ترکیه قدمی که سبب آسيب رساندن به ایران شود را بر نمی دارد

خبر قبلی
1403-05-29

واكنش وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم به اقدام فداكارانه كاركنان شركت نفت و گاز اروندان

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

آخرین اخبار

  • پوستر/ یک کولر کمتر؛ قرار همدلی
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/همدلی برای روشنایی ایران/توصیه های ایمنی برق ویژه ایام محرم
  • فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود
  • چند نکته برای صرفه جویی در مصرف برق
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • هفته صرفه جویی فرصتی برای همدلی بیشتر/ در مصرف برق صرفه جویی کنیم
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved