وی با اشاره به این مهم که مشکل اصلی راه‌پیمایی‌های اخیر مربوط به وارد شدن به فصل گرما و بروز گرمازدگی است، افزود: با توجه به این مهم به سمت ایجاد مراکز ثابت در مرزها رفتیم و مرکز شهید سلیمانی در شلمچه نخستین مرکز ثابتی بود که برای خدمت به زوار اباعبدالله افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سال گذشته نیز مرکز ثابت مرز مهران با 160 تخت به بهره‌برداری رسید و امسال نیز شاهد افتتاح مرکز مرز خسروی بودیم.

وی با بیان اینکه در مراکز ثابت یادشده خدماتی همچون بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، پایگاه‌های بهداشتی و … با حضور پزشک و پرستار ارائه خواهد شد، گفت: باید گفت که افتتاح این مراکز از اقدامات اساسی دولت شهید رئیسی بوده است.

دکتر عین‌الهی با اعلام این مهم که در مرزهای مختلف اتوبوس آمبولانس‌ها و آمبولانس‌ها نیز مشغول به خدمات‌رسانی هستند، بیان کرد: هر اتوبوس آمبولانس امکان خدمات‌رسانی به 13بیمار را دارا است و در حال حاضر 35 اتوبوس آمبولانس در مرزها مستقر هستند.

وی با اشاره به این خبر که از زمان آغاز راه‌پیمایی اربعین تا به امروز 36هزار و 909 ماموریت اورژانس 115 در مرزهای منتهی به کشور عراق انجام شده است، اضافه کرد: در این میان یکهزار و 755 بیمار نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وزیر بهداشت به گرمازده شدن یکهزار و 807 در همین بازه زمانی اشاره کرد و گفت: از این تعداد 667 بیمار سرم درمانی را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همین ایام 94 بیمار نیز با آمبولانس از کشور عراق به ایران اعزام شدند که 53نفر به شلمچه، 24نفر به مهران، 14نفر به خسروی و 3نفر نیز به چذابه منتقل شدند.

دکتر عین‌الهی تصریح کرد: تا امروز همچنین 48هزار و 396 بازرسی بهداشتی در مرزها صورت گرفته و عدد مربوط به بازرسی آب نیز بیش از 4هزار مورد بوده است.

وی ضمن تاکید به زوار مبنی بر حرکت در ساعات شب به دلیل پیشگیری از گرمازدگی، بیان کرد: نزدیک به 10هزار نیروی حوزه پزشکی مشغول خدمت به زائران عزیز هستند و در مسیر کربلا و نجف و همچنین در حیدریه پزشکان عراقی و ایرانی به صورت مشترک خدمات‌رسانی می‌کنند.