چهارشنبه,۳ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

وزیر نیرو: تابستان فوق‌العاده سختی پیش رو داریم

وزیر نیرو با بیان اینکه تابستان فوق‌العاده سختی پیش رو داریم، گفت: نا ترازی‌های عظیم صنعت برق را در دو سال گذشته به گونه‌ای مدیریت کردیم که ظرفیت‌ های خالی عمدتا استفاده شده و اکنون برای این رفع ناترازی باید دست به اقدام‌های سخت‌تر و با فناوری‌های جدیدتر بزنیم.
1402-10-26
چاپ خبر

علی اکبر محرابیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل توانیر افزود: ١٨٠ پروژه و برنامه در گروه های مختلف تدوین شده است که یکایک این برنامه ها ضامن موفقیت ماست، به عبارتی تکمیل حلقه های این زنجیر بزرگ می تواند ضامن موفقیت باشد و اگر در هر بخشی، هر شرکتی و یا هر استانی، حلقه های مفقوده داشته باشیم حتما بدون شک از آن نقطه لطمه می خوریم.

وی ادامه داد: پنج کمیته را برای اجرایی کردن این برنامه ها طراحی کرده ایم، تا امروز بالغ بر ۴۲۴ مصوبه در این کمیته ها داشتیم، ۴۸ جلسه اصلی و ۲۳ جلسه فرعی تشکیل شده است؛ جلسات برگزار شده نیز کاملا عملیاتی و تصمیم هاکاملا اجرایی است.

به گزارش بازتاب خوزستان به نقل ازایرنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، وزیر نیرو گفت: مهم ترین نگرانی بنده این است که کل صنعت مشتمل بر حدود ١٠٠ هزار نفر نیروی همکار، آیا همراه حرکت می کنند یا خیر؟ قطعا همراهی این خیل عظیم در گرو توجه مدیر و حرکت مدیر با کل صنعت است.

محرابیان ادامه داد: یکی از مهم ترین کمیته های ما کمیته مدیریت و بهینه سازی مصرف است، در این کمیته مجموعه تصمیم ها در قالب دستورالعمل های بهینه سازی مصرف اخیرا ابلاغ شده است یک دستورالعمل در حوزه اداری، یک دستورالعمل در حوزه خانگی، یک دستورالمل در حوزه کشاورزی و یک دستورالعمل در حوزه صنعتی تهیه شده است، که اگر تک تک این دستورالعمل ها گام به گام اگر اجرا شود قطعا ما می توانیم صنعت را اداره کنیم.

وزیر نیرو گفت: موضوع رفع ناترازی، محدودیت یا یک بحران نیست بلکه استفاده از علم و تکنولوژی برای مدیریت صحیح، عالمانه و اقتصادی صنعت است.

وی افزود: به هیچ وجه اقتصادی نیست برای مصرف پیک خود در تولید، انتقال و شبکه ظرفیت سازی کنیم و در هیچ کشور پیشرفته ای نیز چنین تصوری وجود ندارد، لذا مدیریت صنعت برق در شرایط موجود یک مدیریت کاملا علمی است.

محرابیان ادامه داد: در روز شنبه یک نمونه را خدمت آقای رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت مثال زدم؛ نمودار مصرف صنعت را در روز ١٣ آذر و پنجم مرداد نشان دادم که چگونه با شیوه های مدرن مدیریت مصرف توانستیم در تابستان ۲.۵ درصد انرژی بیشتری در یک روز به نسبت روزی که هیچگونه محدودیتی نداریم تامین کنیم، این به معنای افتخار صنعت است.

وزیر نیرو گفت: در ادارات مصوبه ای در شورای عالی انرژی ابلاغ شد که ۲۰ درصد مصرف ادارات از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر تامین شود، این دستورالعمل را بنده ابلاغ کرده ام، در صنعت هم قانون داشتیم یک درصد از مصرف برق در سال ۱۴۰۲ از محل تجدیدپذیر تامین شود و تا پنج سال هر سال یک درصد اضافه شود تا این میزان به پنح درصد برسد.

وی افزود: مهم ترین نقطه ضعف مان در تجدیدپذیر عدم کشش بازار است و منطقی هم هست که از طرف بازار هم کششی نباشد چون انرژی و سوخت رایگان داده می شود و یک مسابقه ناعادلانه ای بود؛ برای رفع این بی عدالتی، یک کشش تقاضا در قانون و مصوبه شورای عالی انرژی به وجود آوردیم، همکاران باید در این باره کنترل کنند که این موارد اجرا شود.

وزیر نیرو گفت: تابستان سختی را در پیش داریم اما می توانیم از آن بدون خاموشی عبور کنیم به شرط آنکه این برنامه ها را رعایت کنیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه ها این است که موضوع صرفه جویی را در یک چارچوب مدیریت شده و در یک بستر تعاملی با شیوه های اطلاع رسانی ساعتی و لحظه ای به مصرف کننده منتقل کنیم و یک مشارکت ملی و عمومی را در صرفه جویی و توجه دادن به مصرف جلب کنیم، اگر این اقدام انجام شود در کنار اقدام های دیگر می توانیم نه تنها تابستان ۱۴۰۳ را بلکه تمام سال های پیش رو را در واقع عبور کنیم.

محرابیان ادامه داد: موضوع اپراتور انرژی همین بحث را دنبال می کند، ما امروز بسترهای مختلفی برای ارتباط با مردم داریم یکی از این بسترها، استفاده از تلفن های همراه است و امکان تعامل وجود دارد و اگر ابزارهای دیگر رسانه بسیج شوند که بتواند این ارتباط را تقویت کنند، این یک ظرفیت بسیار مهم است که ما باید بتوانیم از آن حداکثر بهره را ببریم.

وزیر نیرو گفت: در کمیته توسعه و ارتقا شبکه، تعداد نقاطی که در شبکه ضعف داریم به خصوص در پیک تابستان، به خوبی شناسایی و اولویت بندی شده است و به عنوان پروژه های حیاتی مصوب و ابلاغ شده است و در حال حاضر در مسیر اجراست. مهم ترین آن ها در تهران، مازندران، گیلان، سیستان و بلوچستان و خوزستان است.

مشاور وزیر نیرو در این مراسم گفت: سال ۱۴۰۰ شرایطی بود که نوعی یاس و ناامیدی و سرخوردگی به خاطر وضعیتی که ایجاد شده بوده حاکم شده بود بر صنعت برق و این که از کجا شروع بکنیم که امور به سامان برسد کاری بود که در این دوره باید انجام می شد که با مدیریت داهیانه مقام وزارت به خوبی انجام شد به طوری که دو تابستان گذشته را با کمترین مشکل سپری کردیم.

آرش کردی با اشاره به تحول در شاخص های صنعت برق طی دو سال اخیر ادامه داد: بیشتر شاخص های مد نظر ابتدای برنامه وزارت نیرو محقق شده و بخش های مختلف صنعت برق اعم از اقتصادی، درآمدی و توسعه شبکه های برق) در مسیر درستی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: اقدام های وزارت نیرو به مدیریت آقای محرابیان به گونه ای بوده که ریل گذاری ها به شکل ایجاد قوانین منسجم و بلندمدت و پایدار انجام شده که اگر ما بتوانیم این قوانین را به منصه ظهور برسانیم، مطمئنا صنعت برق خیلی زود در جایگاه مطلوبی که شایسته آن هست، قرار خواهد گرفت.

کردی گزارشی از عملکرد شرکت توانیر در دوره مسوولیت خویش را بیان کرد و گفت: مهمترین دستاورد وزارت نیرو در این دوره که دستاورد کمی هم نیست، رضایت مردم، مشترکان و ذی نفعان صنعت برق و مسوولان نظام است که ناشی از اقدام هایی است که طی این دوره با راهبری شخص وزیر نیرو انجام شد.

وی افزود: در این دوره به بیش از ٣٠ هزار مگاولت آمپر توسعه شبکه دست یافتیم، بیش از ٤ هزار کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع احداث شد، شبکه برق ١٢ هزار روستا نوسازی و ١٧ هزار دستگاه مولد برق خورشیدی به عشایر تحویل داده شد.

کردی با ابراز خرسندی از این که مردی از امتحان پس داده از تبار برق عهده دار مسوولیت صنعت برق شده، برای مصطفی رجبی مشهدی در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

رجبی مشهدی مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت توانیر نیز در این مراسم ضمن تشکر از همه حمایت های مقام وزارت از مدیریت شبکه برق ابراز امیداوری کرد با توجه به حسن اعتماد آقای محرابیان برای واگذاری این مسوولیت، این حمایت ها تداوم داشته باشد و ما هم بتوانیم در انجام وظایف موفق باشیم.

وی پرداختن به دو موضوع ماده ۴ قانون مانع زدایی و جهت گیری مناسب در توسعه تجدیدپذیرها را جزو اولویت های کاری خود در مسوولیت جدید برشمرد و گفت: توجه به این مقوله قطعا می تواند به مشکل ناترازی صنعت برق کمک موثری کند.

وی بر تداوم اجرای برنامه های بهینه سازی و مدیریت مصرف برق و در کنار آن برای گذر موفق از اوج بار ۱۴۰۲ تاکید کرد.

من رو دنبال کنید نویسنده:

خبرنگار: سپیده حاتمی

سایر اخبار

خبر قبلی

پتروشیمی‌های کشور تا پایان امسال به ۸۰ مجتمع افزایش می‌یابند

خبر بعدی

شركت نفت و گاز اروندان در سومین روز از نمایشگاه صنعت نفت خوزستان ۷ قرارداد و تفاهم نامه همكاری با شركت های داخلی و دانشگاه ها امضا كرد.

خبر بعدی
1402-10-26

شركت نفت و گاز اروندان در سومین روز از نمایشگاه صنعت نفت خوزستان ۷ قرارداد و تفاهم نامه همكاری با شركت های داخلی و دانشگاه ها امضا كرد.

خبر قبلی
1402-10-26

پتروشیمی‌های کشور تا پایان امسال به ۸۰ مجتمع افزایش می‌یابند

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

آخرین اخبار

  • پوستر/ یک کولر کمتر؛ قرار همدلی
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/همدلی برای روشنایی ایران/توصیه های ایمنی برق ویژه ایام محرم
  • فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود
  • چند نکته برای صرفه جویی در مصرف برق
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • هفته صرفه جویی فرصتی برای همدلی بیشتر/ در مصرف برق صرفه جویی کنیم
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved