دانشگاه علوم پزشکی آبادان در جمع 5دانشگاه برتر کشور
دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اجرای طرح سلامت نوروزی در جمع 5دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور قرار گرفت.
به گزارش بازتاب خوزستان به نقل از خبرنگار وبدا از آبادان، براساس آنالیز گزارش تحلیلی برنامه سلامت نوروزی که توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت صورت گرفت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در کنار دانشگاههایی همچون مرکزی، زاهدان و گیلان و زنجان در بین دانشگاههای برتر قرار گرفت.
برنامه سلامت نوروزی با توجه به سویه امیکرون با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن تجمعی پرتردد و نظارت و کنترل رفتارهای پرخطر از 25اسفند 1400 تا 15فروردین 1401 با حضور بازرسان فعال بهداشت محیط شکل اجرایی به خود گرفت.
در طول اجرای این طرح 8هزار و 629 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 2هزار و 655 بازرسی از امکان عمومی و در مجموع 11هزار و 416 بازرسی از کل مراکز و اماکن عمومی حساس که در ایام تعطیلات نوروز مشغول ارائه خدمت به شهروندان و میهمانان نوروزی منطقه جنوب غرب خوزستان بودهاند توسط بازرسان بهداشت محیط صورت گرفت.
کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در قالب گشتهای مشترک با سایر ادارات نیز از 2هزار و 775 صنف بازدید داشتهاند. در پی این بازدیدها 504 اخطاریه صادرشده و اصناف متخلف به تعزیرات و مقامات قضائی معرفی، 15 مکان متخلف پلمب و بیش از 2هزار و 500 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابلمصرف انسانی جمعآوری و معدوم شد.
در راستای سنجش کیفیت و سلامت آب آشامیدنی در سامانه های آبرسانی تحت پوشش نیز در این ایام 9هزار و 767 مورد کلرسنجی و 311 مورد نمونهبرداری میکروبی صورت گرفت.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید