برگزاری نخستین جلسه ستاد کرونا جنوب غرب خوزستان در قرن جدید
نخستین جلسه ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی آبادان در سال ۱۴۰1 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاونان، مدیران ستادی و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستانهای تابعه در محل دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش بازتاب خوزستان به نقل ازخبرنگار وبدا از آبادان، دکتر سید محمد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این جلسه اظهار کرد: بر اساس آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور ، شهر آبادان زرد و شهرهای خرمشهر و شادگان در وضعیت آبی قرار دارند.
وی اضافه کرد: افراد مبتلا به کووید ۱۹ در 2هفته ابتدای سال ۱۴۰۱ به طور میانگین ۱۴ نفر در روز گزارش شده است ضمن اینکه بیش از ۶۰ درصد موارد فوتی در پیک ششم کرونا یا واکسن نزده بودند و یا تنها یک دوز دریافت کرده بودند و همچنین در این افراد بیشترین موارد بیماریهای زمینهای مربوط به بیماریهای قلبی عروقی، فشار خون و دیابت بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ضمن انتقاد از کندی روند واکسیناسیون در منطقه و استقبال کم شهروندان در ایام نوروز، افزود: از مردم تقاضا داریم تا به منظور پیشگیری از شیوع گسترده بیماری و جلوگیری از ورود به پیک احتمالی، در امر تکمیل واکسیناسیون خود مشارکت کنند.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس فتوای مراجع تقلید تزریق واکسن موجب باطل شدن روزه نمیشود اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس توصیه میشود والدین عزیز هرچه سریعتر نسبت به انجام واکسیناسیون خود و فرزندانشان اقدام کنند.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادن افزود: اجرای طرح خانه به خانه برای واکسیناسیون کرونا و بهرهگیری از تیمهای طرح شهید سلیمانی برای پیگیری موارد تاخیری واکسن با شدت بیشتری از سر گرفته میشود.
محمدی افزود: زمانی میتوانیم بگوییم که بیماری کرونا تهدیدی برای جامعه محسوب نمیشود که بیش از ۸۰ درصد افراد 3نوبت واکسن خود را دریافت کرده باشند لذا تا زمان رسیدن به این وضعیت توصیه میشود همچنان اجرای پروتکلهای بهداشتی و نظارت بر حسن انجام آن در بخشهای مختلف شامل اصناف، ادارات، اماکن عمومی و مدارس با همکاری نهادهای مرتبط به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید