پلمپ 4 واحد متخلف بهداشتی در طرح تشدید نوروزی در جنوب غرب خوزستان
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پلمپ 4واحد متخلف در طرح تشدید سلامت نوروزی در این منطقه خبر داد.
به گزارش بازتاب خوزستان به نقل ازخبرنگاروبدا،جعفر ربیحاوی اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه 1400 آغاز و تا ۱۵ فروردین 1401 ادامه دارد و فعالیتهای کارشناسان بهداشت محیط در این مدت تشدید شد.
وی اضافه کرد: طرح سلامت نوروزی با همکاری مرکز EOC دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشت و مراکز بهداشت مستقر در شهرستانهای تابعه و ادارات همکار از جمله فرمانداری، دادستانی، تعزیرات، اماکن و صنعت، معدن، تجارت و اتاق اصناف و … اجرا میشود و در مدت زمان اجرای این طرح علاوه بر تشدید فعالیتهای کنترلی و نظارتی، بازرسیهای مشترکی نیز با حضور نمایندگان ادارات مذکور در ساعات اداری و غیراداراری در حال انجام است.
ربیحاوی گفت: به صورت میانگین روزانه 32 کارشناس در قالب 18تیم تمامی اماکن اقامتی، اغذیه فروشیها و فروشگاههای مواد غذایی را بازرسی کرده و بر روند رعایت پروتکلهای بهداشتی نظارت دارند.
وی خاطرنشان کرد: از 25 اسفند لغایت 8 فروردین ماه 5هزار و 670 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یکهزار و 841 بازرسی از امکان عمومی و در مجموع 7هزار و 596 بازرسی از مراکز و اماکن عمومی حساس صورت گرفته است.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت در قالب گشتهای مشترک با سایر ادارات نیز از یکهزار و 876 صنف بازدید داشتهاند. در پی این بازدیدها 365 اخطاریه صادرشد و اصناف متخلف به تعزیرات و مقامات قضائی معرفی شدند و 4مکان متخلف پلمپ و بیش از یکهزار و 200 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابلمصرف انسانی معدوم شد.
مدیر گروه سلامت محیط محیط وکار دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در راستای سنجش کیفیت و سلامت آب آشامیدنی در سامانههای آبرسانی تحت پوشش در ایام مذکور 6هزار و 459مورد کلرسنجی و 139مورد نمونهبرداری میکروبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به حضور گستردهی کاروانهای راهیان نور در منطقه پس از 2سال وقفه و استقبال قابل توجه زائرین از برنامههای موجود از استقرار نیروهای بهداشتی در محل یادمانهای پر تردد، افزود: پایشهای دورهای و منظم یادمانها و همچنین محل استقرار کاروانها به منظور ارزیابی شرایط بهداشتی، سامانههای آبرسانی، مواد غذایی و آموزش افراد شکل اجرایی به خود گرفت.
ربیحاوی با اشاره به سامانه۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) گفت: در این ایام 16مورد شکایت از صنوف عرضهکننده مواد غذایی و اماکن عمومی در این سامانه ثبت شد که کارشناسان ما به همه آنها رسیدگی کردند.
وی اضافه کرد: پس از پایان طرح سلامت نوروزی، بیدرنگ طرح تشدید نظارتها در ماه مبارک رمضان آغاز میشود که در نتیجه همکاران بهداشت محیط ما در سطح شهرستانهای تابعه به صورت مستمر و در مجموع 50روز در حال تشدید نظارتها بر بهداشت عمومی و محیط شهرستانها هستند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید