نخستین محموله صادراتی از بازارچه مرزی اروندکنار صادر شد
رئیس گمرک اروندکنار گفت: اولين محموله صادراتي به ارزش ۳۴۰۰۰ دلار از بازارچه مرزي اروندكنار به مقصد كشور كويت صادر شد.
به گزارش بازتاب خوزستان از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان، علی فرهودی با اشاره به نقش بازارچههای مرزی در اشتغالزایی و ایجاد رونق و شکوفایی و امنیت اقتصادی در مناطق مرزی، اظهار کرد: مقصد این محموله صادراتی کویت است و ۱۲ تُن وزن دارد. وی افزود: راه اندازي بازارچه مرزي بعد از سالها باعث رونق اقتصادي منطقه، توسعه تجارت با كشورهاي همسايه و اشتغالزايي ميشود. رئیس گمرک اروندکنار تصریح کرد: با رونق كسب و كار تجارت در اين شهر گردشگران و مسافرين بيشتري جذب شهر اروندكنار شده كه اين امر شكوفايي و درآمدزايي منطقه و كمك به معيشت مردم را به دنبال دارد. فرهودی عنوان کرد: راه اندازي اين بازارچه با پيگيري هاي نمايندگان مجلس، مسئولان محلي ازجمله بخشدار و همچنين زحمات و تلاشهاي ناظر گمركات خوزستان ميسر شد. وی یادآور شد: راه اندازي بازارچه مرزي بعد ازسالها باعث رونق اقتصادي منطقه،توسعه تجارت باكشورهاي همسايه و اشتغال زايي می شود. رئیس گمرک اروندکنار گفت: فعال شدن مجدد بازارچه مرزی اروندکنار باعث جلوگيري ازقاچاق كالا و ایجاد امنيت پايدار منطقه می شود. فرهودی به نقش مناطق مرزی در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: توسعه بازارچه های مرزی به ویژه در خوزستان از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی و رفع محرومیت و ایجاد درآمدهای ارزی پایدار برای کشور و منطقه است و مانع مهاجرت می شود. وی بیان کرد: موقعیت مرزی اروند و وجود کشور عراق زمینه و فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات اقتصادی میان عراق و ایران است؛ عراق بازار بسیار مناسبی برای تولیدات و محصولات ایرانی محسوب میشود. رئیس گمرک اروندکنار بیان کرد: راهاندازی بازارچه مرزی اروند کنار نوید توسعه منطقه و انتقال تقاضای صادرات به این منطقه را در پی دارد و اشتغال مناسبی را در منطقه ایجاد می کند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید