شورای شهر به دنبال توسعه شهری یا منافع شخصی
اعضای شورای شهر در وهله نخست باید دغدغه مند بوده و نسبت به شهر عمیقا احساس مسئولیت کنند و نفع عمومی را بر نفع شخصی ارجح بداند و به آن اعتقاد داشته باشد. این از اصلی ترین مواردی است که هر یک از اعضای شورا باید به آن آگاه و توجه لازم را داشته باشد. […]
اعضای شورای شهر در وهله نخست باید دغدغه مند بوده و نسبت به شهر عمیقا احساس مسئولیت کنند و نفع عمومی را بر نفع شخصی ارجح بداند و به آن اعتقاد داشته باشد.
این از اصلی ترین مواردی است که هر یک از اعضای شورا باید به آن آگاه و توجه لازم را داشته باشد.
شورای شهر به عنوان پارلمان شهری پل ارتباطی میان جامعه مدنی و بدنه مدیریت شهری است، تا بتواند چه در زمینه قانونگزاری و چه در حوزه اجرا کمک حال توسعه شهر ها باشد. اینکه شورای شهر کنونی تا چه اندازه نزدیک به کارکردهای پیش بینی شده اش عمل کرده است جای بحث بسیار دارد.
همچنین یکی دیگر از مهم ترین کارکرد هایی که شورای شهر انجام می دهد انتخاب شهردار است که خوشبختانه در این خصوص موفق عمل کرده است، اما دخالت در انتصابات و تغییر مدیران شهرداری بر حسب منافع شخصی قطعا به صلاح این شهر نیست.
افراد متخصص و کاردان که با بدنه ی شهرداری آشنا هستند کم نیستند اما شنیده ها حاکی از آن است که شورای شسم شهر اهواز خواهان ورود افرادی است که تا کنون از سابقه استخدام که مهم ترین موضوع در سکانداری مدیریت است را ندارند.
می توان از این نوع نگاه شورای شهر با معرفی برخی افراد به منظور تغییر برخی مدیران شهرداری به عنوان یک آفت بزرگ یاد کرد.
حال باید گفت پس شعارهای انقلابی مبنی بر پایه صداقت و توسعه شهری از آغاز فعالیت شورای ششم تا کنون در کدام یک از قدامات آنها دیده شده است.
این قبیل پیشنهادات شورا با هدف منافع شخصی چیزی جز آسیب به توسعه و آبادانی شهر نخواهد بود و خدشه دار شدن اعتماد مردم با وجود بر دوش کشیدن مشکلاتی که دارند عذر بدتر از گناه است.
پا گذاشتن روی قوانین و پیشنهاد افرادی که هیچگونه سابقه استخدامی در کارنامه خود ندارند و طبق قانون جذب پیمانی آن ها هم خلاف قانون است را نمی توان پذیرفت.
در پایان باید گفت آقایان شورای شهر، به انتخاب های سلیقه ای تان بدون در نظر گرفتن آبادانی و توسعه شهر، بر حسب منافع شخصی خود را تمام کنید تا دیگر شاهد پیکر بی جان این شهر نباشیم.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید