بازدید مهندس اسدی شیخ رباط رئیس اداره صمت از شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان جهت ظرفیت سنجی و صدور پروانه بهره برداری .
بازدید مهندس اسدی شیخ رباط رئیس اداره صمت از شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان جهت ظرفیت سنجی و صدور پروانه بهره برداری . این طرح در حالی به دست توانمند متخصصان ایرانی و نیروهای بومی به ثمر رسید که با وجود مشکلات در آغاز پروژه و تحریم های اقتصادی ،تمام موانع موجود را از سر راه […]
بازدید مهندس اسدی شیخ رباط رئیس اداره صمت از شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان جهت ظرفیت سنجی و صدور پروانه بهره برداری .
این طرح در حالی به دست توانمند متخصصان ایرانی و نیروهای بومی به ثمر رسید که با وجود مشکلات در آغاز پروژه و تحریم های اقتصادی ،تمام موانع موجود را از سر راه برداشت.صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان پس از پنج سال تلاش بی وقفه مهندسان ایرانی تکمیل و پس از تولید آزمایشی وارد چرخه اقتصادی کشور شد.
خوراک پتروشیمی مسجدسلیمان گاز طبیعی متان و به مقدار 726 میلیون متر مکعب در سال میباشد.
مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با ظرفیت اسمی تولید محصولات اوره به میزان 4 میلیون تن و آمونیاک به میزان 272 هزار تن در سال توانایی قابل توجهی در ارز آوری کشور را دارا میباشد. برای احداث این پروژه 34 میلیون ساعت کار بی وقفه و 5000 فرصت شغلی هنگام ساخت ایجاد شد ، که با راه اندازی در حال حاضر 1200 نفر نیروی دائمی مشغول بکار گردیده اند .این مجتمع در زمینی به مساحت 560 هزار متر مربع و سطح کل زیر بنا به مقدار 500 هزارمتر مربع و در منطقه زیلایی شهرستان مسجدسلیمان احداث گردیده است .
مهندس شیخ رباط افزود : شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با هدف توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه شمال خوزستان و به منظور اهداف مورد نظر ساخت و راه اندازی گردیده است.بدون شک راه اندازی این واحد آثار بسیار مثبت و قابل توجهی در ایجاد اشتغال و افزایش توان تولیدی کشور و همچنین بالابردن توان صادراتی در بخش محصولات پتروشیمی را درپی خواهد داشت .
همچنین گسترش صنایع پائین دستی و زنجیره تکمیلی از دیگر مزایای این طرح به منظور اشتغالزایی بیشتر در منطقه میباشد که نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویژه دارد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید