پنجشنبه,۴ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

آغاز ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در اهواز

 معاون معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به آغاز ساماندهی پسماندهای ساختمانی در این کلانشهر، گفت: چهار نقطه برای تخلیه نخاله ساختمانی در چهار گوشه شهر اهواز درنظر گرفته شده است.

1400-02-29
چاپ خبر

به گزارش بازتاب خوزستان به نقل ازایرنا،علیرضا حلاج تخلیه نامناسب نخاله‌های ساختمانی در مناطق مختلف و حاشیه‌ شهر اهواز را از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی این شهر بیان کرد و افزود: این مساله علاوه بر نازیبایی و برهم زدن چهره شهر، مسایل زیست محیطی و بهداشتی به همراه دارد به همین دلیل شهرداری اهواز در راستای وظایف خود، ساماندهی نخاله‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: برنامه ریزی برای ساماندهی نخاله از یک سال پیش آغاز شده بود اما در ماه‌های اخیر برنامه مدون و منسجمی برای نخستین بار تهیه شده که اجرای آن آغاز شده است.

حلاج اضافه کرد: پیش از این، محل دفن پسماندهای شهرداری در سایت صفیره اهواز برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی نیز در نظر گرفته شده بود که به دلیل مسافت زیاد تخلفاتی صورت می‌گرفت و در نقاط مختلف به صورت غیرمجاز تخلیه می‌شد که اکنون چهار نقطه در مناطق مختلف برای این منظور اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: مسیر ملاشیه، جنب سکوی پسماند برای مناطق چهار، پنج و ۶ شهرداری، جنب شرکت رهگشا و حوالی محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای منطقه ۲ شهرداری، و پشت شهرک بنکداران که به یک لنجن‌زار تبدیل شده نیز برای تخلیه نخاله‌های مناطق هفت و هشت شهرداری اهواز در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، مقرر شده است که نخاله‌های منطقه سه با هماهنگی شهرداری شیبان به خیابان ۱۵ شبیشه که یک مانداب است منتقل شده و این گودال پر شود.

ساماندهی ۱۰۵ کامیونت

معاون معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: برآورد شده که ۲۰۰ کامیونت (جحشه) در شهر اهواز در زمینه انتقال نخاله ساختمانی فعالیت می‌کنند که تاکنون ۱۰۵ دستگاه از آنها شناسایی و ساماندهی شده‌اند زیرا بیشتر تخلیه‌های غیرمجاز توسط این خودروها انجام می‌شود.

وی افزود: برای این کامیونت‌ها کد شناسایی و پروانه حمل بار صادر شده و آموزش‌ لازم برای محل‌های تخلیه ارایه شده تا بتوانند زیرنظر شهرداری فعالیت کنند.

حلاج اضافه کرد: برای انتقال نخاله‌های حجیم که شامل تخریب و گودبرداری است، سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز مکلف شده که خودروهای مجهز به جی.پی.اس را استفاده کند تا بتوان آنها را کنترل و از تخلیه غیرمجاز جلوگیری کرد.

اختصاص “باکس نخاله”

معاون معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز همچنین از اختصاص “باکس‌های نخاله” برای متقاضیان پروانه ساختمانی در اهواز خبر داد و گفت: از اسفند پارسال برای افرادی که متقاضی پروانه ساختمانی هستند در سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز پرونده تشکیل می‌شود و تا در صورت تخریب، به آنها باکس نخاله اختصاص داده شود.

وی افزود: سازمان خدمات موتوری در قبال پرداخت هزینه به این افراد باکس نخاله اختصاص داده و اقدام به انتقال نخاله‌های ساختمانی آنها به محل‌های مجاز تعیین شده، می‌کند.

حلاج اضافه کرد: برای نخستین بار گروه‌هایی در شرق و غرب اهواز مسوول رصد و کنترل هستند و در هشت منطقه شهرداری مسوولان ضایعات منصوب شده‌اند که بر ساماندهی نخاله نظارت کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی نخاله‌ها نیاز به زمان دارد و در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، ادامه داد: این طرح از شهرداری‌های موفق الگوبرداری شده و امیدواریم تا شهریور امسال بتوانیم مشکل نخاله‌های اهواز را حل کنیم.

پاکسازی شهر از نخاله

حلاج در ادامه درباره نخاله‌هایی که هم اکنون در سطح شهر و یا سواحل رودخانه کارون در اهواز تخلیه شده نیز گفت: با درخواست شهرداری اهواز و هماهنگی استاندار خوزستان و رییس دادگستری، مقرر شد تعدادی از شرکت‌های بزرگ استان اعم از شرکت نفت، فولاد، گروه ملی، سازمان آب و برق و حفاری، ماشین آلاتی برای جمع‌آوری نخاله‌های سطح شهر اختصاص دهند.

وی افزود: هم اکنون جمع‌آوری نخاله‌ها از منطقه ۶ شهرداری اهواز آغاز شده و قرار است پاکسازی سایر مناطق از نخاله نیز اجرا شود.

حلاج همچنین درباره تبعات بهداشتی تجمع نخاله و احتمال افزایش پشه خاکی (عامل بیماری سالک)، ادامه داد: این اقدامات با هماهنگی اداره محیط زیست اهواز انجام شده است؛ پشه خاکی در محل دپوی نخاله نفوذ می‌کند، اما در طرح شهرداری اهواز سازمان خدمات موتوری مکلف شده است که نخاله‌ها را در محل تعیین شده تسطیح کرده و بکوبد تا مشکلات بهداشتی اعم از سالک به دنبال نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، نخاله‌ها یا پسماندهای ساختمانی شامل مواد و مصالحی است که در عملیات تخریب بنا تولید می‌شود. در مدیریت امور هر شهر این ضایعات جزو اولویت‌های ساماندهی قرار می‌گیرند.

خوزستان در سال‌های گذشته دومین استان از نظر ابتلا به بیماری سالک معرفی شده که یکی از دلایل آن تخلیه نخاله‌های ساختمانی به ویژه در اهواز بیان شده است. این مساله در سال‌های اخیر باعث تشکیل چند جلسه و ورود استاندار سابق و ابتکار رییس پیشین سازمان محیط زیست به این مساله شد.

اسفند ۹۵ ابتکار رییس سابق سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به اهواز و بازدید از وضعیت نامناسب نخاله‌های ساختمانی در این شهر، نشستی با حضور استاندار وقت خوزستان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، معاون دادستان اهواز و فرماندار اهواز، برگزار کرد و مقرر شد شهرداری اهواز در مدت ۲ هفته (تا ۲۰ اسفند ۹۵) همه نخاله‌های ساختمانی تخلیه شده در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر را جمع‌آوری و در یک محل مناسب دفع کند. در همین راستا قرار شد کارگروهی متشکل از شهرداری اهواز، محیط زیست و فرمانداری برای ارایه طرح جامع جمع آوری و دفع نخاله‌ها تعیین شود تا بتوان این نخاله‌ها را بازیافت کرد.

شهرداری اهواز در بهار و تابستان ۹۶ اقدامات مقطعی برای معرفی محل‌های تخلیه نخاله انجام داد اما در نهایت طرح ساماندهی نخاله‌های ساختمانی به سرانجام نرسید.

من رو دنبال کنید نویسنده:

خبرنگار: سپیده حاتمی

سایر اخبار

خبر قبلی

برای استانها سقف مصرف برق تعیین شده است/ رسانه ها وضعیت خاص نیروگاه‌ها را به مردم اطلاع دهند

خبر بعدی

تاکنون ۶۹۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز بستری شده‌اند

خبر بعدی
1400-02-29

تاکنون ۶۹۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز بستری شده‌اند

خبر قبلی
1400-02-29

برای استانها سقف مصرف برق تعیین شده است/ رسانه ها وضعیت خاص نیروگاه‌ها را به مردم اطلاع دهند

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

آخرین اخبار

  • پوستر/ یک کولر کمتر؛ قرار همدلی
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/همدلی برای روشنایی ایران/توصیه های ایمنی برق ویژه ایام محرم
  • فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود
  • چند نکته برای صرفه جویی در مصرف برق
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • هفته صرفه جویی فرصتی برای همدلی بیشتر/ در مصرف برق صرفه جویی کنیم
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved