جمعه,۵ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

شمار جان باختگان کرونا در خوزستان به پنج‌هزار نفر رسید

 استاندار خوزستان از فوت پنج‌هزار بیمار کرونایی در این استان خبر داد و گفت: ۹ درصد آمار فوتی های کشور ناشی از ویروس مرگبار کرونا متعلق به خوزستان است.

1400-01-24
چاپ خبر

به گزارش بازتاب خوزستان به نقل از ایرنا،قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: تاکنون در کشور ۶۴ هزار بیمار کرونایی جان خود را از دست داده اند و در این بین آمار فوتی های خوزستان که تنها پنج درصد جمعیت کشور را شامل می شود، فاجعه بار است.

وی در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی در استان خوزستان گفت: اگر این محدودیت‌ها برداشته شوند یک فاجعه ملی رخ می‌دهد بنابر این در این راستا تلاش شده تصمیماتی اتخاذ شود که به مردم کمتر خسارت وارد شود و آمار مبتلایان و فوتی‌ها به حداقل ممکن برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی از نیمه اول بهمن‌ماه سال گذشته در خوزستان شیوع پیدا کرد گفت: در استان شرایط به گونه‌ای بود که روزانه حدود ۲ هزار مورد بستری داشتیم همچنین بیمارستان‌های استان به ویژه ظرفیت تخت های آی سی یو تکمیل شده بود لذا در مرحله اول مرزهای مسافری خوزستان بسته شدند.

خوزستان در پیک اول و دوم به لحاظ جذب اعتبار موفق نبود

وی با بیان اینکه با دستور ستاد ملی کرونا تنها برای استان خوزستان، مشوق‌ و بسته‌های حمایتی برای گروه‌های شغلی آسیب‌دیده ۲، سه و چهار در نظر گرفته شد اظهار داشت: در پیک اول و دوم بیماری خوزستان به لحاظ جذب اعتبار چندان موفق نبود لذا تلاش شد در خصوص دریافت تسهیلات، مالیات و حق بیمه اقدامات موثری در این استان انجام دهیم.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: از ۱۰ روز پیش، روند بیماری در خوزستان بر خلاف دیگر استان های کشور نزولی شد که از این بابت بسیار خوشحال شدیم اما با توجه به آغاز موج چهارم بیماری در سطح کشور، مجددا روند بیماری در خوزستان افزایش یافت.

وی افزود: تعداد شهرستان های قرمز خوزستان که از ۱۳ به پنج شهرستان کاهش یافته بود مجددا به ۱۶ شهرستان افزایش یافت همچنین هشت شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد هستند که وضعیت مطلوبی نیست.

۳۴ فوت قطعی کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

سلیمانی‌دشتکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هزار مورد مشکوک به کرونا در خوزستان شناسایی شدند که ۲ هزار و ۷۷۷ نفر مثبت قطعی بوده‌اند. همچنین ۳۴ فوت قطعی کرونایی و هشت مورد مرگ مشکوک به کرونا در استان خوزستان گزارش شد.

بستری ۲۲۰ بیمار در یک روز

استاندار خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته بیش از ۲۲۰ مورد بیمار بستری کرونایی در استان داشتیم که این میزان نسبت به گذشته کاهش یافته است. پیش از این، تعداد روزانه بستری ها در استان ۳۰۰ مورد بود.

وی با بیان اینکه راه دیگری جز اعمال محدودیت‌ها نداریم و اگر این کار را انجام ندهیم در واقع به استقبال مرگ رفته‌ایم افزود: در خوزستان همزمان با سایر نقاط کشور، محدودیت‌های ۱۰ روزه نیز اعمال شده که امیدواریم مردم در این زمینه همکاری کنند.

انجام ۲۷ هزار تست کرونا در یک روز

سلیمانی دشتکی به رکورد تعداد تست روزانه در خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه چندی پیش هر ۱۲ شهرستان قرمز کشور در خوزستان بودند در برخی از روزها ۲۷ هزار تست کرونا در استان انجام می شد اما اکنون با توجه به افزایش تعداد شهرهای قرمز، قطعا در زمینه تست پی سی آر و رپید با مشکل مواجه می شویم.

وی افزود: با توجه به محدود شدن نمونه گیری ها در استان، اکنون روزانه حدود ۶ هزار تست در استان انجام می شود که درخواست افزایش کیت‌های تست‌ رپید و پی سی آر را داده‌ایم. 

۴۰۰ هزار واکسن وارد کشور شده است

استاندار خوزستان به عوارض تحریم ها در خرید واکسن اشاره کرد و گفت: با کشورهای خارجی برای خرید واکسن کرونا توافق شد و پول واکسن ها نیز پرداخت گردید اما تنها حدود ۴۰۰ هزار واکسن وارد کشور شد در حالی که طبق قرارداد پول واکسن ها واریز شده بود از ارسال واکسن به ایران جلوگیری شد.

تولید واکسن داخلی تا اوایل خردادماه

وی ادامه داد: تولید واکسن‌های داخلی نیز تا اواخر اردیبهشت‌ماه یا اوایل خردادماه انجام خواهد شد که امیدواریم هر چه سریع‌تر به تولید انبوه برسد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه بیشترین میزان ابتلا، بر اثر تماس در خانواده‌ها است گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد موارد ابتلا به بیماری بر اثر تماس در خانواده‌ها، ۲۳ درصد به دلیل شرکت در مهمانی‌ها و دید و بازدیدها، ۱۸ درصد در ترددهای مکرر درون شهری، ۱۱ درصد بر اثر حضور در تجمع و ۹ درصد به دلیل شرکت در مراسم عزا و عروسی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۳۸ درصد موارد ابتلا به بیماری ناشی از حضور در پارک ها  است گفت: اگر اعلام شود حضور در پارک‌ها آزاد است، مردم به این اماکن هجوم می‌آورند بنابراین مجبور هستیم پارک‌ها را تعطیل کنیم.

طرح شهید سلیمانی حلقه بیماری را قطع می کند

وی به اجرای طرح بیماریابی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح، حلقه بیماری را قطع و باعث شناسایی بیشتر بیماران می شود. در این طرح به ازای هر بیمار مثبت، ۱۰ نفر تست می‌شوند همچنین با اجرای این طرح خطر مرگ و میر بیماران پرخطر کمتر می شود.

استاندار خوزستان افزود: فعالیت ناوگان اتوبوسرانی درون شهری به عنوان یکی از عوامل انتشار بیماری به مدت ۱۰ روز تعطیل شد همچنین فعالیت تاکسی‌ها نیز حداکثر با سه مسافر و بدون افزایش قیمت مجاز است.

بانک ها در ۲ تا سه شیفت کار کنند

وی عنوان کرد: به منظور کاهش ازدحام مردم به بانک مرکزی پیشنهاد شد بانک‌ها در ۲ تا سه نوبت فعالیت کنند.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۲۳ هزار و ۳۱۱ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد مبتلایان شناسایی شده روزانه شکسته شد و با فوت ۲۷۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تاکنون به ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

من رو دنبال کنید نویسنده:

خبرنگار: سپیده حاتمی

سایر اخبار

خبر قبلی

آیین تکریم و‌معارفه مدیرعامل جدید شرکت فولاد خوزستان برگزارشد

خبر بعدی

پرداخت تسهیلات کرونایی به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خوزستان

خبر بعدی
1400-01-24

پرداخت تسهیلات کرونایی به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خوزستان

خبر قبلی
1400-01-23

آیین تکریم و‌معارفه مدیرعامل جدید شرکت فولاد خوزستان برگزارشد

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

آخرین اخبار

  • پوستر/ یک کولر کمتر؛ قرار همدلی
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/همدلی برای روشنایی ایران/توصیه های ایمنی برق ویژه ایام محرم
  • فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود
  • چند نکته برای صرفه جویی در مصرف برق
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • هفته صرفه جویی فرصتی برای همدلی بیشتر/ در مصرف برق صرفه جویی کنیم
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved