شنبه,۶ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

یک سوم فوتی‌های کرونایی خوزستان کمتر از۲۴ ساعت دوام آوردند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خوزستان گفت: یک سوم فوتی‌های کرونایی این استان کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان دوام آوردند که این آمار بسیار نگران کننده است.

1399-12-14
چاپ خبر

به گزارش بازتاب خوزستان به نقل از ایرنا،دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت:  پس از بررسی فوتی های کرونایی استان از تاریخ ۲۰ بهمن تا ۱۲ اسفندماه، مشخص شد ۷۰ درصد از یک سوم موارد فوتی استان، به محض ورود به اورژانس، اینتوبه شدند و یا فوت کرده بودند که این موضوع بیانگر مراجعه دیرهنگام بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها است.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد موارد بیماری از تماس با افراد خانواده است افزود: در اوج اپیدمی کرونا چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر کس کوچکترین علائمی همچون تب، بدن درد، گلو درد و آبریزش بینی دارد یک نوع کرونا است مگر خلاف آن ثابت شود.
بیماران کرونایی از بستری در بیمارستان ها ترس دارند
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به اینکه مراجعه دیرهنگام مردم باعث کاهش خدمات پزشکی به آنها می شود گفت: متاسفانه بسیاری از بیماران کرونایی از بستری در بیمارستان ها ترس دارند در حالی که اگر زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند می توان برای آنها کاری کرد. سرعت انتشار ویروس انگلیسی بسیار زیاد است بنابراین لازم است با کوچکترین علائم به مراکز درمانی مراجعه کرد.
وی شروع زودهنگام مصرف دارو را رمز موفقیت در درمان کرونا دانست و افزود: معمولا پنج تا هفت روز اول، دوره تکثیر ویروس است که اگر در این بازه زمانی بیمار داروی ضدویروسی مصرف کند، بلافاصله می توان بیماری را مهار کرد اما در کرونا نوع انگلیسی، یک بیمار ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت علامت‌دار شده و می تواند این ویروس را منتشر کند که این موضوع باعث افزایش موارد فوت می شود.
ابول نژادیان ادامه داد: در بیمارستان های استان، به غیر از بیماران کرونایی،  بیماران سکته ای، تصادفی، زایمان ها و سایر بیماران بستری هستند که باید به آنها خدمت رسانی کنیم لذا بخشی از بیمارستان ها را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم. 
به لحاظ افزایش تخت های بیمارستانی، تحت فشار هستیم 
وی عنوان کرد: اکنون بار مراجعه به مراکز درمانی خوزستان بسیار زیاد است بنابراین سعی کردیم ظرفیت سازی کرده و به تخت های بیمارستانی اضافه کنیم. در مرحله اول مراکز دانشگاهی را به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم همچنین مراکز غیر دانشگاهی را همراه کردیم و اکنون در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به لحاظ افزایش تخت های بیمارستانی، تحت فشار هستیم اگرچه به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنیم تا تعداد تخت ها را بیشتر و تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی را فراهم کنیم.  
اختصاص چهار دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان های خوزستان
وی ادامه داد: در هفته اخیر چهار دستگاه اکسیژن ساز بزرگ وارد استان شد که در بیمارستان های گلستان، امام (ره) ، رازی و سینا مستقر شدند. یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان رامهرمز تهیه و مشکل این بیمارستان برطرف شد، مشکل کپسول‌های اکسیژن مراکز درمانی دشت آزادگان نیز برطرف شد. همچنین قرار است چند دستگاه ونتیلاتور به استان اختصاص داده شود.
ابول نژادیان ادامه داد: با توجه به اینکه پرسنل بهداشت و درمان استان به شدت درگیر این بیماری هستند از وزیر بهداشت درخواست کردیم سهمیه واکسن بیشتری برای استان در نظر گرفته شود که خوشبختانه با این موضوع موافقت شد.
ابتلای ۱۲۳ پرستار استان به کرونا
وی بیان کرد: در طی یک هفته اخیر حدود ۱۲۳ نفر از پرستاران استان به این بیماری مبتلا شدند که پنج نفر آن ها در بیمارستان بستری هستند. قطعا اگر این سرمایه ها را از دست بدهیم در ارائه خدمات دچار مشکل می شویم. لیست پرسنل بهداشت و درمان خوزستان برای وزارت بهداشت ارسال شد و قرار است در مرحله سوم تعداد واکسن بیشتری برای خوزستان ارسال شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افراد جوان دیالیزی و سرطانی که به دلیل بیماری، سیستم ایمنی آنها ضعیف شده است نیاز به واکسن دارند. با توجه به اینکه در حال حاضر خوزستان پر ریسک ترین نقطه کشور محسوب می شود نیاز فوری به واکسن در این منطقه احساس می شود.
آزمون های کشوری در استان برگزار می شود
وی ادامه داد: در مرحله اول و دوم پرسنل بخش های آی سی یو و اورژانس که در ارتباط با بیماران کرونایی هستند، واکسن دریافت کردند همچنین کار تزریق واکسن به جانبازان نخاعی از روز گذشته آغاز شد. امیدواریم توزیع مرحله سوم واکسن به حدی باشد که بتوان تعدادی از آنها را به افراد دارای بیماری خاص تزریق کنیم تا میزان موارد فوت در خوزستان کاهش یابد.
ابول نژادیان در خصوص برگزاری آزمون های کشوری در استان گفت: آزمون هایی که کشوری هستند مطابق با سایر نقاط کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان برگزار می‌شوند و ماموران بهداشت ما بر این موارد نظارت کامل دارند. برخی از آزمون های کشوری بسیار مهم هستند و امکان به تعویق انداختن آنها وجود ندارد.
جمع آوری دست فروشان و جمعه بازار 
وی در خصوص وضعیت بازارهای استان به ویژه شهرستان اهواز افزود: خوشبختانه جمعه گذشته همکاران ما در حوزه اجرائیات شهرداری در محل جمعه بازار اهواز مستقر شده و اجازه ندادند که این بازار تشکیل شود همچنین شهرداری از طریق آب پاشی در محل، از تجمع دست فروشان در بازارهای سطح شهر جلوگیری کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در حال حاض سوش غالب بیماری در استان، سوش انگلیسی است گفت: چندی پیش حدود ۵۶ درصد نمونه هایی که ارزیابی شدند از نوع انگلیسی بودند و همین موضوع سرعت انتشار بیماری و به تبع آن موارد فوت را در استان افزایش داده است.
انجام ۱۵ هزار تست در یک شبانه روز
وی تردد مردم در سطح شهر را از عوامل مهمی دانست که مانع از روند کاهش بیماری می شود و افزود: بلافاصله بعد از شناسایی ویروس جهش یافته انگلیسی محدودیت هایی برای ۱۱ شهر قرمز استان اعمال شد که در روزهای اول اجرای این محدودیت ها به طور کامل صورت نمی گرفت اما در ۲ هفته اخیر اعمال محدودیت‌ها با شدت بیشتری در حال انجام است اگر چه هنوز سطح شهر شلوغ و مردم در حال تردد هستند.
ابول نژادیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۵ هزار تست کرونا در استان انجام شد که در کشور یک رکورد است. یکی از راهبردهای اساسی در مدیریت کرونا افزایش بیماریابی و قرنطینه بیماران است که این کار به خوبی در استان در حال انجام است. بی شک افزایش بیماریابی باعث می شود از ورود بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی جلوگیری شود.
یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند
وی با اشاره به اینکه کیت های تشخیص ویروس انگلیسی و چینی مشابه یکدیگر بوده و تنها متاسیون آنها متفاوت است افزود: امکانات تشخیص متاسیون انگلیسی و چینی از نظر تست های سریع و پی سی آر با یکدیگر تفاوتی ندارند و این موضوع کارمان را آسان تر می کند.
ابول نژادیان گفت: اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری هستند که حدود ۳۶۶ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری و حدود ۶۰ بیمار اینتوبه ای هستند.
وجود تعداد زیاد مشاغل گروه یک در هسته مرکزی شهر اهواز
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان گفت: یکی دیگر از راهبردهای ستاد کرونا استان برای کنترل این بیماری، اعمال شدید محدودیت ها است و انتظار داریم برای انجام این کار سازمان ها و ارگان های استان با ما همکاری کنند. 
وی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت هایی برای شهرستان های قرمز لحاظ شده اما به دلیل اینکه تعداد زیادی از مشاغل گروه یک در هسته مرکزی شهر اهواز قرار دارند همچنان شاهد تردد مردم در سطح شهر هستیم که  ممکن است در ستاد استانی کرونا که روز شنبه هفته آینده برگزار می شود تصمیمات متفاوتی اتخاذ شود.
پلمب یک هزار و ۱۰۰ واحد صنفی در خوزستان
ابول نژادیان بیان کرد: بسیاری از سازمان های استان خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارایه می کنند به عنوان مثال سازمان تامین اجتماعی حدود ۹۰ درصد از خدماتش را به صورت الکترونیک انجام می دهد اما با این وجود مردم عادت کرده اند که در محل حاضر شوند همچنین  این وضعیت در بانک‌ها وجود دارد.
وی افزود: طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان در ۲ هفته اخیر حدود ۱۰ هزار بازدید مشترک انجام شد که حدود چهار هزار و ۲۰۰ اخطار برای اصناف مختلف صادر و حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد صنفی در استان پلمب شدند. همچنین هفته گذشته تعداد هشت بانک و برخی از ادارات شهرستانی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.
فعالیت ۱۵ هزار سفیر سلامت در استان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: حدود ۱۵ هزار سفیر سلامت و ۲ هزار سفیر محلات در استان داریم که در ارائه خدمات و تست گیری از آنها کمک می گیریم. یکی دیگر از راهبردهای ستاد کرونای استان، رهگیری و بیماریابی است که در این راستا طرح شهید قاسم سلیمانی با ۲۰ هزار نیروی بهداشت و درمان، هلال احمر و بسیج در حال انجام است که علاوه بر شناسایی بیماران از افراد در تماس با آنها تست گیری می شود و در صورت نیاز قرنطینه می شوند.
وی گفت: پیش از شروع پیک سوم بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از شهرهای استان پایین تر از ۱۰ درصد بود اما با اعمال شدید محدودیت ها این میزان در استان به ۸۲ درصد رسید. امیدواریم این همراهی مردم ادامه دار باشد تا روند بیماری سیر نزولی داشته باشد.
در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

من رو دنبال کنید نویسنده:

خبرنگار: سپیده حاتمی

سایر اخبار

خبر قبلی

اختصاص ۹هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب دیده ازکرونا درخوزستان

خبر بعدی

زیارت یادمان های شهدا در بستر برنامه شاد

خبر بعدی
1399-12-14

زیارت یادمان های شهدا در بستر برنامه شاد

خبر قبلی
1399-12-14

اختصاص ۹هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب دیده ازکرونا درخوزستان

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

آخرین اخبار

  • پوستر/ یک کولر کمتر؛ قرار همدلی
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/همدلی برای روشنایی ایران/توصیه های ایمنی برق ویژه ایام محرم
  • فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود
  • چند نکته برای صرفه جویی در مصرف برق
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • هفته صرفه جویی فرصتی برای همدلی بیشتر/ در مصرف برق صرفه جویی کنیم
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved