تعداد109 واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی واگذار شد
صبح امروز سهشنبه 21 بهمن ماه، همزمان با سراسر کشورو با حضور وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از طریق ویدئو کنفرانس، آیین واگذاری 109واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در17 شهرستان استان خوزستان برگزار شد.
به گزارش بازتاب خوزستان،مدیرکل بهزیستی خوزستان در این مراسم که با حضور شفیعی رئیس بنیاد مسکن اهواز و نمایندگان قرار گاه خاتم الانبیا و به صورت نمادین در روستای یاسر شهر الهایی اهواز برای واگذاری یکی از واحدهای ساخته شده برای خانوار دو معلولی برگزار شد ، در این باره گفت: از این 109 واحد تعداد 55 واحد توسط قرار گاه خاتم الانبیاء (ص) برای زنان سرپرست خانوار و خانوارهای دارای معلولان شدید ساخته شده است.
غلامرضا صدیق راد با اشاره به اینکه واحدهای ساخته شده توسط قرار گاه خاتم الانبیاء (ص)، دارای 60 متر زیربنا هستند افزود: هزینه ساخت هر واحد حدود 950 میلیون ریال است که توسط سازمان بهزیستی و قرارگاه خاتم پرداخت و کار نظارت برساخت واحدها هم توسط بنیاد مسکن انجام شده است.
وی ادامه داد: کل مبلغ بلاعوض پرداختی بهزیستی برای ساخت این واحد ها 58 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است. صدیق راد ضمن اعلام واگذاری 13واحد به خانوارهای بالای دومعلول اظهار کرد: به این خانوارها نیز کمک های بلاعوض برای هر واحد شهری 600 میلیون ریال و برای هر واحدروستایی 360 میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن پرداخت شده است.
وی همچنین تصریح کرد: هزینه ساخت 41 واحد مربوط به سایر خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در قالب خودمالکی، از طریق تسهیلات بانکی بنیاد مسکن،کمک بلاعوض بهزیستی و مشارکت خانوارهای تحت پوشش تأمین شد.
مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه : انشعابات آب و برق وگاز و پروانه ساختمان این واحدها رایگان بوده است ، یادآور شد: درسال 99 برای ساخت یا خرید مسکن خانوارهای بالای دو معلول شهری یک میلیارد و 400میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که 800 میلیون ریال از طریق بنیاد مستضعفان ،400میلیون ریال بهزیستی و200 میلیون ریال آن توسط خیرین مسکن ساز کشور پرداخت می شود.
وی همچنین افزود: امسال برای ساخت مسکن خانوار دومعلول روستایی 850میلیون ریال ،500میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان، 250میلیون ریال توسط بهزیستی و100میلیون ریال توسط بنیاد مسکن، پرداخت می شود.
صدیق راد در پایان از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، مدیرکل بنیاد مسکن استان و مدیران بنیاد مستضعفان و دهیاری ها و سایر کسانی که بهزیستی را در تأمین مسکن خانوارهای تحت پوشش بهزیستی یاری کردند تشکر و قدردانی کرد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید