اولویت ما اثربخش بودن و کاربردی شدن تحقیقات در خوزستان است
مدیر مرکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامهریزی خوزستان گفت: یکی از اولویتهای اصلی ما این است که تحقیقات و پژوهش به سمت اثربخش بودن و کاربردی بودن سوق داده شود.
به گزارش بازتاب خوزستان به نقل از ایرنا قاسم سواری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در استان خوزستان با وجود مشکلات عمده، سعی شده با همکاری دانشگاهیان شرایط استان را در امر پژوهش به سمتی ببریم تا مطالعاتی کاربردی و اثربخش داشته باشیم.وی افزود: امسال با توجه به محدودیت بودجه کشوری و استانی، تلاش شد تا امر پژوهش در خوزستان تعطیل نشود و با وجود شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا ، هفته پژوهش باا کیفیت خوبی در این استان برگزار شد.
مدیر مرکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامهریزی خوزستان گفت: در کارگروه پژوهش، آموزش و فناوری خوزستان هشت اولویت مصوب شد و بر این اساس عنوان برجسته انتخاب شد.وی ادامه داد: هدف از جمعآوری این تحقیقات پژوهشی رفع مشکلات و چالش های دستگاههای اجرایی خوزستان بوده که نیاز است ارتباط پژوهشگران با دستگاههای استان روز به روز بیشتر شود.
سواری گفت: دانشگاهیان باید برای برطرف کردن مشکلات دستگاههای اجرایی مارا یاری کنند چرا که هنوز فاصله زیادی تا اهداف دراز مدت خود داریم.وی ادامه داد: تاکنون در سطح کشور مدل و الگویی برای ارزیابی دستگاهها نداشتیم اما امسال مطالعات خوبی در این زمینه انجام شد و متخصصان پای کار آمدند و بر اساس مدل مشخص چارچوب و نظام خوبی برای ارزیابی شکل گرفت.وی افزود: امسال به صورت آزمایشی دستگاههای اجرایی که از سازمان مدیریت و برنامهریزی بودجه میگیرند مورد ارزیابی قرار گرفتند و سال آینده سعی میکنیم برای تمام دستگاههای اجرایی این مدل اجرایی شود.
در این آیین که جمعی از پژوهشگران، مسوولان دستگاههای اجرایی استان و اعضای هیات علمی دانشگاههای استان حضور داشتند از ۲۹ پژوهشگر برتر در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی، و نیز دانشجویان برتر خوزستان در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، فناوران برتر، معلمان و دانش آموزان پژوهشگر تجلیل شد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید