چهارشنبه,۳ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

سوء مدیریت، دلیل مشکلات خوزستان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: زیرساخت‌های استان خوزستان تکمیل نیست که دلیل آن را نبود منابع مالی عنوان می کنند اما منابع مالی اولویت دوم است، در این طرح‌ها حتی از منابع مالی جهانی هم وارد شده، اما به اشتباه هزینه شده است و سوءمدیریتی در سطح استان وجود دارد.

1399-09-23
چاپ خبر

به گزارش بازتاب خوزستان به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا  در برنامه «نگاه یک» اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیا در طول ۳۰ سال فعالیت خود دستاوردهای زیادی داشته و مهمترین دستاورد این بود که کشور به یک روحیه خودباوری رسیده است.
سردار محمد بیان کرد: اثبات واژه ما می‌توانیم، راه نجات کشور است و امروز قرارگاه خاتم توانسته این واژه را به اثبات برساند و در حوزه‌های تحت فعالیت خود الگوسازی و ظرفیت سازی کند و از ظرفیت‌های موجود در کشور، زنجیره ارزش را در بخش‌های گوناگون تکمیل کند.وی ادامه داد: در بخش‌هایی که کشور در آن به خودکفایی رسیده، دشمن مأیوس و ناامید است و در آن حوزه‌ها هیچ حرفی از تحریم مطرح نمی‌کند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با تاکید بر اینکه قرارگاه بازوی اجرایی دولت‌ها است و در همه دولت‌ها خدمت گذار بوده ایم و پشتوانه قوی برای آنها هستیم، گفت: هیچ عرصه‌ای نیست که قرارگاه در آن نقشی نداشته باشد. اینکه سهم قرارگاه چقدر است، در قانون بودجه ردیف پروژه‌ها مشخص است و اگر جمع زده شود کاملا شفاف است.وی افزود: سهم بودجه عمرانی کشور در سال ۹۹ حدود ۸۳ هزار میلیارد تومان است که  ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی قرارگاه است که ۳.۵ تا ۴ درصد از کل بودجه عمومی کشور است.سردار محمد بیان کرد: بودجه‌های غیرعمرانی هم داریم. سرجمع بودجه قرارگاه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم را الزاما در حساب ۲۵۰ خزانه دولت گردش می‌دهیم. این مبلغ نسبت به کل پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی زیاد نیست و دلیل نقش پررنگ قرارگاه در طرح ها این است که ما در هر شرایط سختی فعالیت می‌کنیم.وی افزود: ورودی قرارگاه از خزانه دولت است بنابراین یک فرد ذی حساب از طرف وزارت اقتصاد در قرارگاه مستقر است و تمام موسسات و شرکت‌های ما عامل ذی حساب دارند و پول ما منطبق بر قوانین کشور است و دیوان محاسبات هم  بر هزینه کردها نظارت دارد. گزارش حسابرسی قرارگاه در روزنامه‌های رسمی منتشر می‌شود.سردار محمد تاکید کرد: عملکرد مالی قرارگاه شفاف است اما وقتی در تحریم هستیم و دشمن ما را رصد می‌کند اینکه تمام عملیات را در معرض عموم قرار دهیم منطقی نیست اما در برابر سیستم‌های رسمی نظارتی شفاف هستیم.وی ادامه داد : سال گذشته سرجمع ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات و ۹۰۰ میلیارد تومان بیمه پرداخت کرده ایم.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در خصوص نقش این قرارگاه در استان خوزستان و اینکه چرا هر از گاهی مردم خوزستان دچار مشکل می‌شوند گفت: مردم اهواز حق بزرگی به گردن کل کشور دارند. زیرساخت‌های استان خوزستان تکمیل نیست که دلیل آن را نبود منابع مالی عنوان می کنند اما منابع مالی اولویت دوم است در این طرح‌ها حتی از منابع مالی جهانی هم وارد شده، اما به اشتباه هزینه شده است و سوءمدیریتی در سطح استان وجود دارد.وی ادامه داد: قرار بود سیستم فاضلاب شهر تکمیل شود، اما به اشتباه هزینه شد و خروجی نداشت. فاضلاب شهر اهواز فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد. دفع آب سطحی هم نیاز این شهر است.سردارمحمد با اشاره به ورود قرارگاه به این موضوع گفت: به صورت اضطراری نقاطی شناسایی شد تا از آن انتقال آب سطحی به کارون داشته باشیم، اما  این راه حل دائم نیست. قرارگاه هر کجا بحرانی اتفاق بیفتد به دلیل تجهیزاتی که دارد ورود پیدا می‌کند.وی در خصوص سایر پروژه‌های قرارگاه در این استان تصریح کرد: طرح غدیر مربوط به انتقال آب ، طرح محرومیت زدایی در اهواز و بحث  ساماندهی حاشیه شهر و ترمیم معابر و پروژه‌های سنگین نفت و گاز از جمله مواردی بوده که قرارگاه به آن ورود پیدا کرده است.فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در خصوص پروژه‌ راه آهن خواف هرات توضیح داد: از مزیت‌های رقابتی این طرح، قرار گرفتن کشور در کریدور غرب به شرق و همان راه ابریشم قدیم است.وی  تصریح کرد: قرارگاه خاتم، ۴ هزار کیلومتر از  ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن کشور را اجرا کرده است . راه آهن چابهار-زاهدان را هم در دست داریم که با تکمیل این بخش و راه آهن خواف-هرات ، مسیر ترانزیت به آسیای میانه کوتاه شده و اتصالات به کشورهای همسایه برقرار می شود.سردار محمد ادامه داد: ۲۲۵ کیلیومتر حدفاصل خواف به هرات بود. دو قطعه آن که در ایران بود تکمیل شده بوده بود. قطعه سوم ۶۸ کیلومتر در افغانستان تا روزنک را هم به تازگی به  بهره برداری رساندیم. این پروژه‌ مزیت‌های زیادی برای افغانستان  دارد و همچنین باعث پررنگ شدن نقش ترانزیتی ایران در منطقه خواهد شد.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در ادامه برنامه تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط خوبی با دولت  داریم و در بسیاری از بخش ها کمک رسان دولت بوده ایم.از سال ۸۶ موسسات و مدیران عامل ما تحریم شده اند اما قرارگاه به شدت توانمندتر شده است.
سردار محمد تاکید کرد : برای افزایش توان داخل باید زنجیره ارزش کالاهای تولیدی در کشور تکمیل شود به طور مثال اگر در حوزه فولاد یا مرغ، زنجیره تکمیل نباشد کل محصولات وابسته به یک محصول خارجی باقی می مانند.وی در خصوص صنعت خودروسازی و مشکلات این بخش گفت: این صنعت علاوه بر اینکه از دانش روز در آن استفاده نمی شود، ساختار معیوبی هم دارد. در برخی موارد قطعه ساز، مالکیت خودروساز را گرفته است که مالکیت و مدیریت در تعارض هم قرار دارند و شاهد هستیم که نتیجه خروجی و کیفیت و قیمت خودروها مطلوب نیست.سردار محمد در خصوص امید به رفع تحریم ها برای حل مشکلات گفت: مردم محکم پای انقلاب ایستاده اند جا دارد که اکنون دولت هم محکم بایستد. دشمنان به دنبال این هستند که اقتدار کشور را کم کنند.وی تاکید کرد: نباید برای رفع تحریم به دشمن امید داشت. باید با توانمندی داخلی زنجیره‌ها را تکمیل و مشکلات را از داخل حل کنیم. اگر عزم و اراده ایجاد شود عقب ماندگی‌ها را جبران می کنیم  ما برای حل مشکلات باید نگاه به داخل داشته باشیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بیان کرد: بحث دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه هم باید به طور جدی دنبال کنیم. با توجه به نرخ تسعیر ارز،  قیمت تمام شده تولید در کشور ما پایین است باید امکان صادرات به کشورهای همسایه را ایجاد کنیم و صادرات را توسعه دهیم که این همان اصل درون زایی و برون گرایی است.سردار محمد ادامه داد: مقام معظم رهبری در گام دوم بر ۵ اصل درون زایی، برون گرایی، دانش بنیان ها،  عدالت محوری و مردم نهادی تاکید دارند که اگر همه مردم و مسئولان بر این ۵ اصل پایبند باشند به طور حتم پیروز و موفق می‌شویم.وی در خصوص تولید داخل توضیح داد:  یک سری گلوگاه در کشور وجود دارد که اگر دچار اختلال شود کل تولید ممکن است بخوابد، باید آن ها را شناسایی کرده و  در داخل تولید کنیم تا وابسته نباشیم.فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پاسخ به این سوال که چرا قرارگاه تاکنون نقش پررنگی در ساخت مسکن نداشته است گفت: به دلیل اینکه برای ساخت پروژه‌ های مسکن باید به طور مستقیم از مردم پول دریافت شود به صلاح نبوده که در این حوزه ورود داشته باشیم ضمن اینکه بیشتر طرح ها از سوی بخش خصوصی اجرا می شود.وی ادامه داد: اکنون که مسکن تبدیل به بحران شده ما اعلام آمادگی کردیم که اگر در طرح اقدام مسکن ملی سهمی برای قرارگاه در نظر بگیرند آن را اجرایی می کنیم. برای ساخت حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی فعلا صحبت شده  است و اگر با وزارت راه و شهرسازی توافق صورت بگیرد شروع به ساخت می‌کنیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پایان اظهار کرد: در حوزه مسکن ما به دنبال صنعتی سازی ساختمان رفته‌ایم و تجهیزات لازم را داریم که این امر قیمت تمام شده را کاهش و سرعت  ساخت را افزایش می‌دهد.

من رو دنبال کنید نویسنده:

خبرنگار: سپیده حاتمی

سایر اخبار

خبر قبلی

ساخت چند مدرسه در خوزستان با کمک ۴ میلیاردی خَیران

خبر بعدی

کرونا جان ۲۴۷ نفر دیگر را در ایران گرفت

خبر بعدی
1399-09-23

کرونا جان ۲۴۷ نفر دیگر را در ایران گرفت

خبر قبلی
1399-09-23

ساخت چند مدرسه در خوزستان با کمک ۴ میلیاردی خَیران

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

آخرین اخبار

  • پوستر/ یک کولر کمتر؛ قرار همدلی
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/همدلی برای روشنایی ایران/توصیه های ایمنی برق ویژه ایام محرم
  • فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود
  • چند نکته برای صرفه جویی در مصرف برق
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • هفته صرفه جویی فرصتی برای همدلی بیشتر/ در مصرف برق صرفه جویی کنیم
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved