جمعه,۵ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

در دیدار معاون وزیر نفت با دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان مطرح شد؛

برای تامین منابع مالی و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعت نفت کوتاهی نمی‌کنیم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت به مناسبت روز دانشجو در دیدار با دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان بیان کرد: اگر دانشگاه را تقویت کنیم جامعه تقویت خواهد شد و دانشگاه نفت نیز باید به مرکزی راهبردی برای برنامه‌ریزی صنعت نفت تبدیل گردد.
1402-09-16
چاپ خبر

به گزارش بازتاب خوزستان از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب؛ محسن خجسته‌مهر روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعت نفت آبادان، ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: دانشگاه صنعت نفت آبادان یک میراث فرهنگی و علمی ارزشمند برای کشور است.

وی افزود: بسیاری از مفاخر کشور دانش آموخته این دانشگاه هستند و این دانشگاه نقش بی بدیلی نه تنها در نفت بلکه در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه دستاوردهای نفت حاصل تلاش‌های کسانی است که در دانشگاه‌های نفت کشور درس خوانده‌اند، گفت: شهیدان والا مقامی مانند شهید تندگویان در این دانشگاه کلاس درس، ایمان و علم آموختند و تبدیل به الگوهایی برای جامعه شدند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان نظام و انقلاب را بیمه کردند، ادامه داد: اگر امروز امنیت، آرامش و توان اقتصادی و علمی داریم، تضمین آن را مدیون شهدا هستیم.

خجسته‌مهر گفت: دانشگاه زیر ساخت پیشرفت و توسعه و آبادانی و اقتدار اقتصادی کشور است و مقام معظم رهبری نیز فرموده آرمان ما ایران قوی است.

وی ادامه داد: لازمه داشتن ایران قوی دانشگاه قوی است و باید برای تقویت آن در جامعه تمام ظرفیت خود را به کار ببریم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه دانشجو سرمایه کشور و مقدرات کشور را رقم می‌زند، اضافه کرد: باید تا آخر عمر علم و دانش کسب کرد و دانشجو بود و بهترین محل برای این کار دانشگاه است.

وی تصریح کرد: تنها نباید به دنبال تولید علم و دانش باشیم بلکه باید از آن برای رشد اقتصادی، تولید ثروت، امنیت و رفاه استفاده شود و آن موقع می‌توان گفت علم اقتدار می‌آورد.

خجسته‌مهر با بیان اینکه امام علی (ع) نیز می‌گوید انسان به اندازه‌ای که می‌داند ارزش دارد، اظهار کرد: در صنعت نفت دو وظیفه اساسی داریم که یکی از آن‌ها تبدیل ذخایر ارزشمند زیرزمینی به حداکثر ثروت روی زمین است.

وی ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده و اشتغال از دیگر وظایفی در صنعت نفت است که با آن‌ها می‌توان به اقتدار رسید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تا ۱۰۰ سال آینده در کشور ذخایر نفت و گاز وجود دارد لذا باید برای ۱۰۰ سال آینده در حوزه صنعت نفت و گاز برنامه داشته باشیم و نیرو تربیت کنیم.

وی بر مرتفع کردن چالش‌ها توسط متخصصین داخلی تاکید کرد و افزود: باید چالش‌های حوزه صنعت نفت و گاز را به مسائل فناورانه تبدیل کرد.

خجسته‌مهر گفت: متوسط ضریب بازیافت نفت جهان ۳۵ درصد و در ایران ۲۵ درصد است و اگر یک درصد به این میزان بیافزاییم ۸ میلیارد بشکه نفت به ثروت کشور افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اقدامی ۱۲۰۰ نفر از دانشحویان رتبه الف را مصاحبه و مشغول بکار شدند، افزود: برای تامین منابع مالی و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعت نفت هیچ کوتاهی نخواهیم داشت.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: اگر دانشگاه را تقویت کنیم جامعه تقویت خواهد شد و دانشگاه نفت نیز باید به مرکزی راهبردی برای برنامه‌ریزی صنعت نفت باشد.

در ادامه محمد چهاردولی رئیس دانشگاه صنعت نفت آبادان گفت: علم مهمترین ابزار قدرت و پیشرفت بوده و دانشگاه نیز تربیت کننده مدیران کشور است و اگر درخصوص آن کوتاهی کنیم کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی با بیا اینکه دانشگاه‌ها باید ماموریت محور باشند، افزود: دانشگاه صنعت نفت نمونه موفق ارتباط صنعت و دانشگاه بوده و قطعاً تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را به کار خواهیم گرفت تا افتخار و اقتدار دانشگاه نفت آبادان را احیا کنیم.

رئیس دانشگاه صنعت نفت آبادان بر بازنگری آیین نامه استخدامی در وزارت نفت مطابق با قوانین این صنعت تاکید و اظهار کرد: در حوزه دیجیتال نیز در حال برنامه ریزی برای استفاده از هوش مصنوعی در مهندسی نفت و راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز نوآوری دیجیتال در برنامه‌ها پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: همچنین تفاهم‌ نامه‌ای با یکی از دانشگاه‌های بصره در حوزه انرژی و نفت بسته شده تا ضمن تربیت هیات علمی برای آن دانشگاه پردیس علم و فناوری با محوریت دانشگاه نفت در بصره دایر شود.

رئیس دانشگاه صنعت نفت آبادان از مذاکره با یکی از دانشگاه‌های روسیه برای آموزش دانشجو در حوزه‌های بین رشته‌ای خبرداد.

در دیدار معاون وزیر نفت با دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان، سجاد اسدیان، نماینده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت آبادان در ابتدا ضمن خوش آمد گویی و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون ارتباط دانشگاه با صنعت و حل مشکلات این صنعت گفت: دانشگاه صنعت نفت آبادان با سابقه‌ای درخشان، به عنوان تنها دانشگاه تخصصی کشور در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است.

وی افزود: فلسفه وجودی این دانشگاه رفع نیاز فنی و تخصصی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه است. چنانچه شاهد هستیم مدیران ارشد و بسیاری از مدیران میانی و کارکنان این صنعت دانش آموخته ی این دانشگاه هستند و همین مسئله نشان دهنده حیاتی بودن نقش این دانشگاه در صنعت نفت کشور است.

اسدیان تصریح کرد: دانشگاه صنعت نفت دو بار جنگ تحمیلی هشت ساله را به چشم دیده است. یک‌بار در زمان حمله صدام حسین و بار دیگر در زمان وزارت شیخ الوزراء در دولت گذشته. در حال حاضر این دانشگاه به تازگی از یک جنگ هشت ساله، که هدفش ریشه کن کردن دانشگاه صنعت نفت و از بین بردن چرخه تامین نیروی انسانی مورد نیاز این صنعت و یا به عبارتی دیگر، تضعیف صنعت نفت کشور بود، خارج شده است.

وی در خطاب به مسئولین وزارت نفت، اظهار کرد: در صورت عدم بهبود شرایط تامین نیروی متخصص، متعهد و انقلابی مورد نیاز صنعت نفت، در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات اساسی در این صنعت مواجه خواهیم شد.

به گفته این دانشجو امروز بر هیچکس پوشیده نیست که بحران در صنعت نفت کشور یعنی به لرزه درآمدن پایه های اقتصاد مملکت است. پیش از آنکه دیر شود مسئولین وزارت نفت تدبیری برای آینده این صنعت و جلوگیری از فرسودگی بیش از حد نیروی انسانی آن در نظر بگیرند و با جذب نیروهای جوان، متخصص و انقلابی که مهم ترین منبع تامین و تربیت آن دانشگاه صنعت نفت است،خونی تازه در رگ‌های این صنعت حیاتی و راهبردی به جریان بیندازند.

اسدیان افزود: در بحث جذب هیئت علمی با عقب ماندگی بسیار شدیدی روبرو هستیم و فرایند جذب هیئت علمی در این دانشگاه با مشکلات عدیده‌ای روبه رو است. از آنجایی که امتیازات ویژه اعضای هیئت علمی این دانشگاه لغو شده است و دیگر انگیزه‌ای برای افراد با رتبه‌های برتر علمی نمانده تا در این دانشگاه تدریس کنند، این مسئله موجب تضعیف اعضای هیئت علمی دانشگاه و باعث کاهش سطح علمی دانشجویان شده است.

به گفته این دانشجو، قطعا سرمایه گذاری جهت تربیت نسل آینده و ارتقاء سطح علمی دانشجویان از مسائل بسیار مهم و کلیدی است.

در ادامه یکی دیگر از نمایندگان دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان، امیرحسین حیات الغیبی در حاشیه این دیدار گفت: جوانان دلیر و با غرور این دانشگاه به میهن خود ثابت کردند که در طول تمدن چندهزارساله‌ی، ما همیشه نقش مرکزی در تمامی حوادث داشته‌اند و هم‌اکنون گروهی از دانشجویان سابق این دانشگاه همچون وزیر محترم نفت و متخصصان نفت که در حال حاضر در بدنه وزارت نفت هستند ثابت کرده‌اند که دانشگاه صنعت نفت همواره کارآمد بوده است.

الغیبی بیان کرد: دانشگاه صنعت نفت آبادان برای جبران عقب‌ماندگی ۱۰ ساله خود نیازمند بودجه حمایتی تعریف‌شده از طرف وزارت نفت است. وی بیان کرد: در صورتی رقابت دانشگاه صنعت نفت آبادان با دانشگاه‌های مرکزی و پایتخت نشین قابل‌قبول باشد که مراکز تحقیقاتی تجهیزات کارگاهی کافی در دسترس داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه ، درخواست دانشجویان طولانی شدن زمان دوره کارآموزی در سه تابستان و در بستر خود وزارت نفت را تقاضا دارند همچنین تعامل بیشتر وزارت نفت برای مسئله امریه دانشجویان دانشگاه وزارت نفت موجب تسهیل کردن مسیر دشوار برای دانشجویان می‌باشد.

من رو دنبال کنید نویسنده:

خبرنگار: سپیده حاتمی

سایر اخبار

خبر قبلی

آغاز رقابت رسانه‌های خوزستان در قالب رویداد «جام رسانه‌ای امید»

خبر بعدی

تسهیل در جذب نیروی انسانی متخصص صنعت نفت از طریق بورسیه‌های تحصیلی

خبر بعدی
1402-09-16

تسهیل در جذب نیروی انسانی متخصص صنعت نفت از طریق بورسیه‌های تحصیلی

خبر قبلی
1402-09-16

آغاز رقابت رسانه‌های خوزستان در قالب رویداد «جام رسانه‌ای امید»

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

آخرین اخبار

  • پوستر/ یک کولر کمتر؛ قرار همدلی
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/همدلی برای روشنایی ایران/توصیه های ایمنی برق ویژه ایام محرم
  • فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود
  • چند نکته برای صرفه جویی در مصرف برق
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • هفته صرفه جویی فرصتی برای همدلی بیشتر/ در مصرف برق صرفه جویی کنیم
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved