شنبه,۶ , تیر ,۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

۲۵ درصد فوتی‌های کرونایی خوزستان کمتر از یک روز در بیمارستان هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد فوتی‌های کرونایی خوزستان، کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان حضور دارند گفت: این افراد چون دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند کاری از دست پرسنل درمان ساخته نیست. 

1400-01-05
چاپ خبر

به گزارش بازتاب خوزستان به نقل از ایرنا،دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت:  اغلب این بیماران یا فوت شده به مراکز درمانی آمده و یا یکی، ۲ ساعت در بیمارستان می مانند که این موضوع به ویژه در شهرستان شوش نمایان است.
وی افزود: در شهرستان شوش روزانه ۲ تا سه بیمار کرونایی فوت شده کمتر از یکی، ۲ ساعت در بیمارستان حضور دارند لذا هر کسی علائمی دارد باید هر چه سریعتر به کلینیک های تنفسی و یا به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کند. اکنون شاهد مراجعه بیمارانی به مراکز درمانی خوزستان هستیم که بعضا تنگی نفس و سرفه ندارند اما درصد زیادی از ریه آنها درگیر بیماری شده است.

از ۲۵ نمونه بیماری ۲۱ مورد آن کرونا نوع انگلیسی است 

وی افزود: پیک سوم بیماری بسیار سنگین تر از پیک های اول و دوم بود و سوش غالب آن کرونا انگلیسی است، اخیرا از ۲۵ نمونه ای که بررسی کردیم ۲۱ مورد آن کرونای نوع انگلیسی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روند بروز بیماری در استان از روز ۲۷ اسفندماه به بعد کاهشی شده و امیدوارم که دید و بازدیدهای عید و شلوغی بازارها مانع از این سیر کاهشی نشود.

افزایش ۳۱ درصدی بار مراجعه به مراکز منتخب استان

وی ادامه داد: در صورت کاهش موارد سرپایی، معمولا یک تا ۲ هفته بعد موارد بستری سیر کاهشی خواهد داشت. در سه، چهار روز اخیر روند بستری ها کاهش پیدا کرده و امیدوارم که این وضعیت ادامه یابد. ما نگران آن هستیم که دید و بازدیدهای ایام تعطیلات روند بیماری را سینوسی کرده و در نهایت سیر صعودی پیدا کند.

ابول نژادیان به مراجعه روزانه افراد به مراکز منتخب اشاره کرد و گفت: روز ۲۳ اسفندماه سال گذشته چهار هزار و ۱۹۸ نفر به مراکز منتخب کووید ۱۹ در استان که ۶۲ مرکز هستند، مراجعه کردند. روز ۲۸ اسفندماه سه هزار و ۲۰۹ نفر، روز ۲۹ اسفند ۲ هزار و ۶۰۰ نفر و روز سی ام ۲ هزار و ۱۷۰ نفر به این مراکز مراجعه کردند اما در ۲ روز اخیر بار مراجعه به مراکز منتخب استان نسبت به ۲ روز قبلش، ۳۱ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بروز بیماری با مراجعه بیماران به مراکز منتخب و درمانی متفاوت است افزود: ممکن است زمانی از ۱۰۰ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی، ۷۰ نفر آنها کرونا مثبت باشند و در زمانی دیگر ۳۰ نفر آنها مثبت باشند.

مراجعه به بیمارستان های خوزستان ۲۶ درصد افزایش یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص روند روزانه مراجعان به بیمارستان های خوزستان گفت: میزان مراجعه به مراکز درمانی در روز سوم فروردین ماه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بود که روز چهارم فروردین به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسید. 

وی ادامه داد: در سه روز اخیر میزان مراجعه به بیمارستان ها نسبت به سه روز قبل، ۲۶ درصد افزایش یافته است که از این بابت نگران هستیم و امیدواریم بروز بیماری که اکنون روند کاهشی دارد به دنبال افزایش تعداد مراجعه کنندگان، صعودی نشود.

افزایش ۶/۸ درصدی موارد بستری بیماران مثبت و محتمل در استان

ابول نژادیان به روند روزانه موارد بستری مثبت و محتمل در استان اشاره کرد و افزود: روز ۱۶ اسفندماه، ۲۹۳ مورد بستری مثبت و محتمل داشتیم که این میزان در روز سی ام اسفندماه به ۲۸۳ نفر و یکم فروردین به ۲۷۳ نفر رسید اما در سه روز اخیر میزان بستری های مثبت و محتمل نسبت به سه روز قبل، ۶/۸ درصد افرایش یافته است.

موارد بستری مثبت در ۲ روز اخیر ۱۵ درصد افزایش یافته است

وی در خصوص روند موارد مثبت بستری در استان گفت: در روز ۱۶ اسفندماه ۲۰۰ بیمار بستری مثبت داشتیم که این میزان در روز دوم فروردین به ۱۵۹ نفر رسید اما در روزهای سوم و چهارم فروردین میزان موارد مثبت بستری به عدد ۱۸۸ و ۱۹۵ رسید یعنی موارد بستری مثبت در ۲ روز اخیر ۱۵ درصد نسبت به ۲ روز قبل افزایش یافته است که بسبار خطرناک است و امیدوارم مردم دید و بازدید و مسافرت را کمتر کنند.

روند بیماری در اهواز کنترل شود، در واقع استان را کنترل کردیم

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: جمعیت شهرستان اهواز به همراه کارون، باوی و حمیدیه تقریبا ۳۵ درصد جمعیت خوزستان است لذا اگر این بیماری در اهواز کنترل شود یعنی استان را کنترل کردیم. در حال حاضر در شهرستان اهواز تعداد موارد سرپایی کاهش پیدا کرده اما میزان بستری ها به حالت ثابتی رسیده است در شهرستان کارون و حمیدیه موارد سرپایی و بستری هر ۲ کاهشی، در باوی موارد سرپایی افزایشی و بستری ها کاهشی است.
وی گفت: در امیدیه، دزفول، شوش، دهدز، رامشیر، مسجدسلیمان، اندیمشک، ایذه، بهبهان، اندیکا و بهبهان موارد سرپایی و بستری افزایشی، در  دشت آزادگان و هویزه موارد بستری و سرپایی کاهشی، در شادگان، رامهرمز و هندیجان موارد سرپایی ثابت و بستری ها کاهشی، در لالی و هفتگل نیز موارد سرپایی افزایشی و بستری ها ثابت است.

پشتیبانی خوبی از طرح شهید قاسم سلیمانی در استان انجام می شود

ابول نژادیان ادامه داد: در ماهشهر موارد بستری و سرپایی ثابت، در گتوند موارد سرپایی کاهشی و بستری ها ثابت، در آبادان و شوشتر موارد سرپایی ثابت و بستری ها افزایشی، در خرمشهر موارد سرپایی بالا و بستری ها کاهشی بوده که نزدیکی آن به آبادان ممکن است مجددا وضعیت این شهرستان را قرمز کند.
وی عنوان کرد: ستاد استانی کرونا برای مهار بیماری تاکنون محدودیت های زیادی اعمال کرده و زحمات بسیاری کشیده است همچنین فرمانداران همواره در صحنه حضور دارند. در طرح شهید قاسم سلیمانی کار پشتیبانی توسط استانداری و فرمانداری ها به خوبی در حال انجام است و استاندار و معاون امنیتی استانداری روزانه پیگیر موضوع هستند. 

انجام روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تست کرونا در خوزستان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر منطقه غرب و شرق اهواز را هر کدام به ۱۲ منطقه تقسیم کردیم و طرح شهید قاسم سلیمانی با تشدید بیماریابی به صورت جدی انجام می شود. همکاران ما در طرح شهید سلیمانی روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تست کرونا انجام می دهند همچنین از افرادی که قصد سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس را دارند تست گیری می شود و در صورتی که تستشان منفی بود اجازه تردد دارند.
وی افزود: حدود ۲۰ هزار نیروی عملیاتی در طرح شهید سلیمانی فعالیت کرده و برای بیماریابی و انجام تست به درب منازل مراجعه می کنند. روزانه حدود پنج هزار بازدید مشترک از واحدهای صنفی و ۶۰۰ مورد پلمب در استان انجام می شود اما با این وجود باز نیاز به همراهی مردم داریم.

در زمینه تخت بیمارستانی مشکلی نداریم

ابول نژادیان بیان کرد: در زمینه تخت ویژه و عادی هیچ مشکلی نداریم و از بیماران درخواست داریم ابتدا به بیمارستان رازی مراجعه کنند و در صورت نیاز توسط این مرکز به جایی دیگر منتقل می شوند.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون همراه با دیگر استان های کشور در خوزستان در حال انجام است گفت: تاکنون پرسنل اورژانس و بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی، سرای سالمندان، بیماران خاص و جانبازان نخاعی و شیمیابی بالای ۵۰ درصد در استان خوزستان واکسینه شدند همچنین در مرحله بعد قرار است به پاکبانان و نیروهای غسالخانه واکسن کرونا تزریق شود.
در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

من رو دنبال کنید نویسنده:

خبرنگار: سپیده حاتمی

سایر اخبار

خبر قبلی

یاداشتی به قلم یونس اسفندیاری به مناسبت روز جوان منتشر شد

خبر بعدی

تاخیر در واکسیناسیون کرونا یک معضل جهانی است

خبر بعدی
1400-01-05

تاخیر در واکسیناسیون کرونا یک معضل جهانی است

خبر قبلی
1400-01-05

یاداشتی به قلم یونس اسفندیاری به مناسبت روز جوان منتشر شد

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود

خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟

کارون، فراموش‌شده در قلب اهواز  نویسنده: سید آرمان شیرمردی  

درآمدی بر جایگاه سقاخانه در روایت تاریخ هنر معاصر ایران

دکتر فرشید خدادادیان ؛ مرمت و احیای نمادین پل سی میلی میسر است

آخرین اخبار

  • پوستر/ یک کولر کمتر؛ قرار همدلی
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/همدلی برای روشنایی ایران/توصیه های ایمنی برق ویژه ایام محرم
  • فیبر نوری؛ فرصتی که نباید در پیچ‌ و خم هماهنگی‌ ها و مجوزها، کند و یا متوقف شود
  • چند نکته برای صرفه جویی در مصرف برق
  • هفته ملی صرفه جویی در مصرف برق/ همدلی برای روشنایی ایران
  • هفته صرفه جویی فرصتی برای همدلی بیشتر/ در مصرف برق صرفه جویی کنیم
  • مقابله با انشعابات غیرمجاز از مهمترین محورهای مدیریت مصرف است
  • شناسایی مسیرهای جدید تأمین مالی در سال جاری
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت: فولاد اکسین با برنامه‌ ای مدون اهداف سال ۱۴۰۵ را دنبال می‌کند
  • ثبت یک موفقیت راهبردی در نفت و گاز مارون
  • اجرای ۳۱ طرح برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان
  • حواله دلار سه هزار تومان ارزان شد
  • چرا «حجامت» و «تتو» اهدای خون را محدود می‌کنند؟
  • دادستان مرکز خوزستان: هرگونه حمل و معامله دام زنده خارج از ضوابط قانونی قاچاق است
  • خبر هست، دستمزد نیست؛ چرا خبرنگاران هنوز رایگان کار می‌کنند؟
  • از هرمز تا دارایی‌های بلوکه‌شده و لبنان؛ چگونه ایران واشنگتن را به عقب‌نشینی واداشت؟
  • بهترین و ضعیف‌ترین بازیکنان ایران مقابل نیوزیلند
  • کشف و ضبط ۷۰۰ بسته چای تقلبی در اهواز
  • پیگیری اجرای کامل افزایش حقوق ۲۱ تا ۴۳ درصدی حقوق/ انتقاد از تعطیلی طولانی صحن علنی مجلس
  • تاکید مدیرعامل برق اهواز بر ضرورت صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی
  • واکنش قیمت نفت به تفاهم‌نامه ایران و آمریکا
  • دیدار دستیار وزیرنفت با كاركنان فرزند شهید و ایثارگر نفت و گاز مارون
  • کشف انباری با کالاهای تاریخ گذشته
  • رئیس کمیسیون انرژی: با همراهی مردم در تابستان خاموشی نخواهیم داشت
  • تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید
  • آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین المپیاد ملی مهارت؛ فرصتی طلایی برای درخشش جوانان خوزستان
  • بهرمندی 28310 نفر از تسهیلات بانک کشاورزی خوزستان
  • تغییرات مکرر در مصوبات کنکور به صلاح داوطلبان نیست
  • ۳ ماه محرومیت درمانی برای ۲۰۰ هزار نفر | تنها بیمارستان جنگ‌زده اندیمشک همچنان در انتظار بازسازی
  • محور برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب
  • اجرای ۲ طرح آبرسانی در شهرستان صیدون با هدف تامین آب شرب پایدار
  • استقرار وب‌سرویس یکپارچه‌سازی سامانه مشترکین با GIS در شرکت آب و فاضلاب اهواز
  • حملات غیرقانونی آمریکا در ساعت‌های اخیر، آتش‌بس را بی معنا کرده است
  • ترتیبات امنیتی در منطقه غرب آسیا، دیگر به قبل برنمی‌گردد
  • خوزستان خاکی می‌شود
  • تقدیر آبفا کشور از مدیر روابط عمومی آبفا خوزستان در مدیریت هوشمندانه اطلاع رسانی در جنگ 40 روزه
  • سامانه یکپارچه مدیریت بهره برداری فاضلاب در اهواز به بهره‌برداری رسید
  • صفحه نخست
  • اخبار خوزستان
  • اخبار ایران
  • اجتماعی
  • ورزشی
  • یادداشت
  • پادکست
  • فیلم
  • درباره ما
  • آرشیو

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری ” بازتاب خوزستان” می‌باشد. طراحی سایت : فینتورا

Copyright © ۲۰۲۱ Baztabkhuzestan.ir Agancy, All rights reserved